معاون مدیرکل انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور:

معاون مدیرکل انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: سند جامع پدافند غیرعامل کشور در سازمان در حال تهیه است.

تهیه سندجامع پدافند غیرعامل در کشور

به گزارش گلستان24؛مجتبی مولوی، معاون مدیرکل انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور، امروز (26 دی) در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه سرمایه های سایبری دستگاه ها نیازمند شناسایی است، گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها باید حفره های امنیتی که وجود دارد را به دستگاه ها اعلام کند.

 

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی کارگروه های این شورا آموزش است، افزود: در برخی استان ها تلاش کردیم تا بانک اطلاعاتی تشکیل شود که در استان گلستان هم این نیاز وجود دارد.

 

مولوی با بیان اینکه سند ملی و جامع پدافند غیرعامل در سطح کشور در حال تهیه است، گفت: اگر استان هایی مانند گلستان اسنادی را تهیه کردند آن را به سازمان ارسال کنند تا به صورت یکپارچه این سند در کشور تهیه و به استان ها ابلاغ شود.

 

وی اظهار کرد: 70 درصد عملیات اداری کشور بر بستر سایبر است و باید تلاش کنیم الزامات پدافند سایبری را رعایت و مشکلات را شناسایی و رفع کنیم.

 

معاون مدیرکل انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: بنا اینست که مجموعه عناصر و ارکان پدافند غیرعامل به درک مشترکی از الزامات و سیاست های این بخش برسند.

 

مولوی افزود: چون پدافند غیرعامل موضوع جدیدی در کشور است باید اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی اتفاق بیفتد و به حوزه مردم هم گسترش پیدا کند.

 

وی عنوان کرد: در کشور این موضوع را دیر شروع کردیم در حالیکه دنیا زودتر به این مباحث پرداخته است. حتی کشورهای درگیر منازعات ورود نمی کنند اما در حوزه مباحث پدافند غیرعامل بسیار سختگیرانه عمل می کنند.

 

معاون مدیرکل انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور ادامه داد: در حوزه پدافند غیرعامل تهدیدها را پیش بینی و برای رفع آنها چاره اندیشی می کنیم. اگر جایی آسیب داشته باشیم و به آن کم توجه باشیم تهدید بر آسیب سوار شده و ما را با مشکل مواجه می کند.

 

وی گفت: موقعیت کشورما بسیار مهم است به دلیل مشکلاتی هم که داشتیم زیرساخت ها از استحکام جدی برخوردار نیست. امروز باید پدافند غیرعامل به کمک اسنادبالادستی حوزه های مختلف بیاید.

 

مولوی خاطرنشان کرد: کسانی که در این حوزه مسئولیت دارند باید نسبت به اسناد بالادستی توجه جدی داشته باشند. در سطح کشور از دو سه سال قبل که برنامه رابطین را پیگیری کردیم 150 تا 200 نفر از هر استان به عنوان رابط شناسایی شدند تا با شورا همکاری کنند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار