مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان گرگان 1067 نفر بوده که به 300 نفر تقلیل یافته است.

کاهش چشمگیر آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان

به گزارش گلستان24؛نصرالله کشیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برای کاهش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل کارهای زیادی در شهرستان صورت گرفته که از جمله آن می توان به تشکیل کارگروه شناسایی بازماندگان از تحصیل، برگزاری جلسات با بخشداری ها، دهیاری ها، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و شورای اسلامی روستاها و همچنین برگزاری جلسه با خانواده ها با اتفاق دانش آموزان بازمانده از تحصیل، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد دختران باز مانده از تحصیل بیشتر از پسران است، افزود: ترک تحصیل دانش آموزان بیشتر در مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با اشاره به وجود 300 دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان، تصریح کرد: این آمار ارائه شده بر اساس تطبیق آمار ثبت نام برگرفته از سامانه ثبت نام دانش آموزی (سناد) است.

کشیری، تعصبات خانواده  در مورد ادامه تحصیل دختران، ازدواج  زود هنگام، عدم دسترسی به مقاطع بالاتر از دبستان در محل زندگی، نیاز به کار کودک، سوء استفاده از کودکان توسط اولیاء، معلولیت جسمی و ذهنی کودک، نداشتن شناسنامه و اوراق هویتی(کودکان دارای مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی)، مسائلی همچون فقر فرهنگی، عدم تمایل به تحصیل، مشکل خانوادگی، بیماری، فقر اقتصادی، فوت، اعتیاد والدین ومهاجرت را از جمله علل ترک تحصیل دانش آموزان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پروش شهرستان در تعیین وظایف هر یک از مدیریت ها و ادارات متولی به منظور پیگیری بخشی از مسئله بازماندگان از تحصیل، ایجاد حساسیت نسبت به موضوع اثرات اجتماعی و ... کودکان بازمانده از تحصیل، استفاده از خرد جمعی در کاهش آسیب های مبتلا به ناشی از بازماندگی تحصیل و جذب مشارکت های خیرین آموزشی سازمان های مردم نهاد از جمله برنامه های دیگر آموزش و پروش گرگان برای کاهش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار