رئیس اداره زندان گنبدکاووس خبر داد

رئیس اداره زندان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه زندانی‌ها در این شهرستان بیشتر پنج جرم خاص را مرتکب شده‌اند، گفت: سرقت بیشترین جرم زندانیان گنبدکاووس بوده است.

بیشترین جرم زندانیان گنبد سرقت است

به گزارش گلستان 24،عباس مختاری صبح امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان رو به افزایش است، اظهار کرد: همه ما به عنوان مسوولان بخش‌های مختلف خدمتگزار در دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران باید دغدغه کافی در این حوزه داشته و برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی چاره‌اندیشی کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه میانگین تعداد زندانی‌ها در شهرستان گنبدکاووس از میانگین استانی و کشوری نیز بالاتر است، افزود: پنج جرم سرقت، جرائم حوزه مواد مخدر، جرائم علیه اشخاص، محکومیت مالی و محکومیت مرتبط با مالکیت جرائمی هستند که در شهرستان گنبدکاووس بیشترین فراوانی را دارند.

رئیس اداره زندان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر لزوم افزایش تلاش‌ها در حوزه اقدامات آموزشی به ویژه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و ترک تحصیل در مقاطع تحصیلی کمتر از دیپلم، خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار نشان می‌دهد که وقوع جرم در گنبدکاووس نسبت مستقیمی با سطح سواد افراد دارد و عمده افرادی که دچار آسیب‌های اجتماعی و جرم می‌شوند افرادی هستند که از نظر سطح سواد در جایگاه نازلی قرار دارند.

مختاری با اشاره به اینکه در درون زندان افراد معتاد تحت درمان قرار می‌گیرند، ادامه داد: به هیچ عنوان در درون زندان اجازه ادامه ارتکاب جرم و یا استعمال مواد مخدر داده نمی‌شود و به همین منظور افراد معتاد با سه روش مختلف تحت درمان قرار خواهند گرفت.

وی شیوه اول درمان را درمان موسوم به نگهدارنده با متادون دانست و گفت: این نوع درمان که بیشتر برای افراد پرخطر استفاده می‌شود از سال 1383 در زندان گنبدکاووس آغاز شده و همچنان در حال تداوم است.

رئیس اداره زندان شهرستان گنبدکاووس شیوه دوم درمان معتادان در زندان این شهرستان شیوه سم‌زدایی دانست و تصریح کرد: در این نوع درمان افراد در طی 10 روز با مواد آرام‌بخش و مسکن به مرور از اعتیاد فاصله می‌گیرند و کم‌کم سم از بدن آنها خارج خواهد شد.

مختاری با بیان اینکه ما همواره از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای رفع مشکلات و معضلات خود استفاده می‌کنیم، اضافه کرد: در حوزه درمان نیز سومین شیوه درمان همین استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و ارتباط مستمر با انجمن «اِن اِی» است که در سال جاری بالغ بر 45 جلسه با این عزیزان داشته‌ایم که در این جلسات مجموعا حدود یک هزار و 500 زندانی نیز شرکت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌های ورود مواد مخدر به درون زندان عمدتا از چهار روش است، گفت: نخستین روش توسط جاسازی ارباب رجوع و افرادی است که برای ملاقات به زندان می‌آیند، دومین و سومین روش که کم‌تر در شهرستان‌ها به وقوع می‌پیوندند روش پرتابی و یا استفاده از پرندگان و چهارمین روش نیز توسط زندانیان جدید‌الورود است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار