چهار عضو مرد دیگر باند سارقان خانوادگی توسط پلیس آگاهی گلستان دستگیر شدند.

دستگیری چهار عضو مرد دیگر باند سارقان خانوادگی گلستان

به گزارش گلستان24؛مجتبی مروتی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، درباره آخرین اقدامات و جزئیات انهدام باند خانوادگی سرقت که اعضای این باند روزهای گذشته توسط پلیس آگاهی گلستان دستگیر شدند، اظهار کرد: چهار نفر از اعضای مرد این باند امروز توسط کارآگاهان شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با دستگیری این چهار نفر، تعداد دستگیر شدگان به هشت نفر یعنی پنج مرد و سه زن رسید و یک عضو این باند نیز در تعقیب و گریز اولیه با شلیک پلیس مجروح شده بود که در بیمارستان جان باخت.

رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد: اعضای این باند حدود 20 نفر هستند که در اطراف کرج زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود در 15 استان کشور مرتکب جرائم مختلف سرقت شده باشند و تنها در استان گلستان بیش از 40 فقره سرقت را مرتکب شده‌اند.

مروتی بیان کرد: متاسفانه اعضای این باند در سوئیت‌های اجاره‌ای که عموم آن به صورت بدون مجوز فعالیت می‌کردند ساکن بوده و در زمان ورود به استان همانند یک مسافر زندگی می‌کردند و اعضای زن این باند تمام شرایط زندگی همانند پخت و پز و استراحت را برای اعضای مرد فراهم می‌کردند.

وی اضافه کرد: این افراد زمانی که دستگیر شدند اظهار می‌کردند که زائر حرم امام رضا (ع) هستند و با چهار خودروی مختلف نیز وارد استان گلستان شدند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تاکید کرد: اعضای این باند به زبان‌های مختلف تسلط داشته و یکی از شگردهای سرقت آنها استفاده از این زبان‌ها برای کف‌زنی و سرقت وجه از مغازه‌دارهای مختلف به ویژه در استان خراسان رضوی بوده است.

مروتی گفت: سابقه سرقت از زائران خارجی حرم امام رضا (ع)، سرقت تحت عنوان مامور، سرقت منزل، کف‌زنی و سرقت‌های مختلف در پرونده اعضای این باند وجود دارد که در اعترافات اعضای دستگیر شده باند نیز به این سرقت‌ها اشاره شده است.

وی متذکر شد: یکی از متهمان این پرونده در زندان زنجان شناسایی شده که نیابت قضایی برای انتقال وی به گلستان اخذ شده و اقدامات انتقال در حال انجام است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: جرائم اعضای این باند بسیار وسیع است و هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و به محض اتمام پرونده جزئیات بیشتر این پرونده به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

گفتنی است، سه روز گذشته پلیس آگاهی گلستان در یک عملیات پلیسی و اجرای تعقیب و گریز، برای دستگیری اعضای این باند با استفاده از قانون بکارگیری سلاح به سمت یکی از خودروی اعضای این باند شلیک کرده که باعث مجروح شده یکی از اعضای مرد این باند شد که وی پس از انتقال به بیمارستان توسط اعضای این باند به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست داد.

در بیمارستان یکی از اعضای زن این باند نیز شناسایی و دستگیر شد و در یک عملیات همزمان پلیسی دو عضو زن دیگر این باند نیز در یکی از سوئیت‌های اجاره‌ای در گرگان دستگیر شدند و دیگر اعضای این باند با رها کردن همدستان خود متواری شدند که خبر این عملیات پلیسی به صورت اختصاصی در خبرگزاری فارس گلستان با عنوان انهدام باند سارقان خانوادگی با شلیک پلیس گلستان منتشر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار