رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان بابیان اینکه بادست و دلبازی یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی استان را به راه آهن جمهوری اسلامی واگذار کردیم از وجود ابهام در اجرای بندرخشک خبر داد.

در اجرای بندر خشک گلستان ابهام وجود دارد

به گزارش گلستان24؛حسین پیشقدم ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: استان در حوزه واگذاری و کمک به راه آهن برای اجرای بندر خشک در اینچه برون اقدامات خوب و مناسبی انجام داد.

وی با بیان اینکه با دست و دلبازی یک و ۲۵۰ هکتار از اراضی گلستان را به راه آهن جمهوری اسلامی ایران واگذار کرده ایم، افزود: هم اکنون افق روشنی از برنامه ریزی برای اجرای این پروژه و اعتبار ۹۵۴ میلیارد تومانی آن و بازه زمانی اجرای پرژه بندر خشک در گلستان وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با بیان اینکه ابهامات زیادی در خصوص اجرای بندر خشک گلستان وجود دارد، تاکید کرد: باید شرایط برنامه ریزی و تزریق اعتبارات و ... اجرای بندر خشک در گلستان مشخص شود.

وی ادامه داد:  بندرخشک گلستان اردیبهشت سال گذشته کلنگ ‌زنی شد و با توجه به وضعیتی که می ‌تواند در بهبود اقتصادی ایجاد کند پس از گلستان سه استان دیگر هم به دنبال ایجاد بندرخشک هستند.

پیشقدم با بیان اینکه اعتبارات ویژه ای در دست راه آهن هست اما تاکنون اعتباری به بندرخشک گلستان اختصاص نداده است، گفت: تاکنون ۱۱ میلیارد تومان از اعتبارات استان به این پروژه اختصاص یافته و ۱۱۰ میلیارد تومان هم در آینده نزدیک به مناقصه گذاشته می شود.

سومین محموله کانتینری از چین وارد گلستان می شود

وی از بندرخشک به عنوان پروژه محوری حوزه اقتصادی استان نام برد و تصریح کرد: در روزهای آینده سومین محموله کانتینری از چین با ۱۴ کانتینر وارد استان می ‌شود و ما باید ذهن تجار و بازرگانان را به این مسئله معطوف کنیم اینچه برون کوتاه ترین مسیر ریلی از چین به ایران است.

پیشقدم با یادآوری اینکه مسیر چین به ایران از مسیر اینچه برون دو هفته ای طی می شود، تاکید کرد: گلستان دارای مرز زمینی، ریلی و هوایی به تهران است و ایجاد بندر خشک می تواند استان را به توسعه اقتصادی برساند.

منبع : خبر گزاری مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار