همزمان با روز درختکاری

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: به تعداد مادران شهید در قید حیات توزیع و غرس نهال همزمان با روز درختکاری انجام می‌شود.

غرس نهال به تعداد مادران شهید در گلستان انجام می‌شود

به گزارش گلستان24؛کلثوم غفاری شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه بانوان و خانواده با محوریت ستاد بزرگداشت مقام زن و مادر ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) اظهار کرد: با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان به تعداد مادران شهید در قید حیات، نهال توزیع می‌شود و همزمان با روز درختکاری در پارک سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران در جنگل قرن‌آباد غرس نهال انجام می‌گیرد.

وی حضرت زهرا (س) را بهترین الگوی فردی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: باید سیره و منش این بانوی بزرگوار را در زندگی الگوی خود قرار دهیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان همچنین سانحه دلخراش سقوط هواپیمای آسمان در استان کهگیلویه و بویر احمد شهرستان یاسوج را بسیار غم‌انگیز دانست و این غم بزرگ را به خانواده‌های داغدار تسلیت گفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از شکل‌گیری کمیته بانوان ستاد گرامیداشت هفته مقام زن و روز مادر در استان خبر داد و در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده این ایام افزود: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های شاخص خود را برای بزرگداشت این ایام ارائه کنند، این برنامه‌ها می‌تواند الگو و سرمشق برای فعالیت سایر دستگاه‌های اجرایی باشد.

غفاری با اشاره به پیش‌بینی چند طرح ویژه سراسری و استانی توسط دفتر امور بانوان  و خانواده استانداری گلستان بیان کرد:  طرح دیدار همزمان مادران شهدا در آستانه ولادت حضرت زهرا سلام الله برای پنجشنبه ۱۷ اسفند برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسوولان لشکری، کشوری، موسسات آموزش عالی، بانک‌ها و موسسات مالی طبق برنامه‌ریزی منسجم به دیدار مادران شهدا خواهند رفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: سال گذشته طرح دیدار مادران شهید در روز ولادت حضرت زهرا (س) برای نخستین‌بار در سطح کشور انجام شد گرچه آن طور که باید و شاید نتوانستیم آن را اجرا کنیم، اما با استفاده از تجربیاتی که به دست آوردیم امسال این برنامه را بهتر برگزار خواهیم کرد از شهرستان‌ها انتظار داریم با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند.

غفاری گفت: سال گذشته یک‌هزار و 727 مادر شهید در قید حیات در استان گلستان داشتم، امسال این آمار کمتر شده چون مادران شهدا دوران سالمندی خود را می‌گذرانند و شاید هر سال تعدادی از آنان در بین ما نباشند، وظیفه ما است که به شایستگی قدردان این گنجینه‌های ارزشمند باشیم.

وی از برگزاری طرح پیاده‌روی همگانی بانوان خبر داد و ابراز کرد: زمان برگزاری پیاده‌روی با توجه به برنامه‌ریزی هر شهرستان انجام می‌شود که این برنامه می‌تواند مفرح و شاد و به سلامت بانوان کمک کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به برگزاری همایش همسران و مادران شهدا در 13 اسفند خبر داد و اظهار کرد: این همایش ویژه همسران و مادران شاخص شهداست که مطابق ملاک‌ها و معیارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار می‌شود.

غفاری بیان کرد: همایش مذکور در ایام وفات حضرت ام‌البنین (س) تا هفته شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌گیرد.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی برای بانوان کارآفرین خبر داد و گفت: دستگاه‌هایی که مخاطب آنها بانوان کارآفرین هستند انتظار می‌رود این کارگاه آموزشی را داشته باشند، هدف از این برنامه رونق کسب و کار بانوان و کمک معیشت خانواده با هدف تحکیم بنیان خانواده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان بیان کرد: کارگاه آموزشی آشنایی با تکنیک‌های طراوت سبز در آپارتمان و پرورش گل و گیاه را برای بانوان پیش‌بینی کردیم.

غفاری از اردوی یک‌روزه برای دختران شاغل خانواده‌های شهدا در ۱۳ فروردین خبر داد و گفت: خانواده‌های معظم شهدا سرمایه‌های ارزشمندی هستند که باید نسبت به آنها توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه یک تا سه درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی استان به پژوهش اختصاص دارد، اظهار کرد: بودجه‌های پژوهشی در حیطه اولویت‌های بانوان قرار نگرفته که این مهم باید در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان بر لزوم تقویت فعالیت‌های پژوهشی در حوزه بانوان تاکید کرد و گفت: پژوهش‌های حوزه زنان و خانواده با محوریت رفع آسیب‌ها، پیشگیری از آسیب‌ها و تحکیم بنیان خانواده پیش‌بینی شود و قابلیت اجرایی استانی داشته باشد.

غفاری بیان کرد: در فعالیت‌های پژوهشی باید به واقعیت‌ها و استعدادهای استان و چالش‌هایی که زنان در استان دارند پرداخته شود، این طرح‌ها باید قابلیت اجرایی داشته تا مورد حمایت قرار بگیرند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار