فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از کشف و ضبط چهار قایق پارویی متعلق به شکارچیان متخلف پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی آلماگل در منطقه مرزی گنبدکاووس توسط ماموران این یگان نظامی خبر داد.

چهار قایق شکارچیان متخلف در منطقه مرزی گنبد ضبط شد

به گزارش گلستان 24 ؛‌ سرهنگ محمدرضا سراوانی  گفت: بامداد امروز چند شکارچی متخلف با استفاده از این قایق ها در حال شکار پرندگان مهاجر در تالاب آلماگل بودند، که توسط ماموران کشف و ضبط شد.

وی با تصریح بر این نکته شکار پرندگان مهاجر ممنوع است، افزود: شکارچیان متخلف از هوای مه آلود بامدادی تالاب استفاده کرده و به محض دیدن ماموران از منطقه متواری شدند که تلاش برای شناسایی و دستگیری آنان ادامه دارد.

سرهنگ سراوانی اضافه کرد: قایق های ضبط شده به پاسگاه مرزی اینچه برون منتقل شده است.

وی یادآور شد روز گذشته نیز ماموران پاسگاه مرزی کرند، یک شکارچی پرندگان مهاجر را در اطراف این روستا دستگیر و از او یک قبضه سلاح شکاری فاقد مجوز کشف و ضبط کردند.

فرمانده هنگ مرزی اترک، کشف مقدار یک کیلو و هفت گرم تریاک را از دیگر اقدامات ماموران این یگان نظامی اعلام کرد و گفت: این مواد روز گذشته از یک فروشنده 28 ساله موادمخدر در روستای مرزی آی تمر گنبدکاووس که با یک دستگاه موتور سیکلت مشغول حمل آن بود، کشف و ضبط شد.

سرهنگ سراوانی افزود: علاوه بر این فروشنده مواد مخدر، موتور سیکلت او نیز توقیف و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر فرماندهی آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

انتهای پیام /

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار