استاندار گلستان خبر داد:

استاندار گلستان از افزایش ۱۰۰ درصدی اهداف سرمایه گذاری در گلستان برای سال ۹۷ خبر داد.

افزایش ۱۰۰ درصدی اهداف سرمایه گذاری برای سال ۹۷ در گلستان

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی، شامگاه پنجشنبه، در جلسه تشکیل کمیته استانی مجمع استانداران کشور در استان گلستان، اظهار کرد: سعی بنده در استان بر این است که هدف گذاری ها در زمینه سرمایه‌گذاری با مبالغ بالا باشد.

وی ادامه داد: به صورت شبانه‌روزی، هدف‌هایی که برای دوره خدمت در نظر گرفته شده را پایش می‌کنم تا به آن‌ها برسم و مطمئناً در این راه سختی‌های زیادی وجود دارد.

هاشمی تصریح کرد: در بخش دولتی ۷۰۰ میلیارد تومان و در سرمایه گذاری بخش خصوصی ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ پروژه افتتاح کردیم.

استاندار گلستان اضافه کرد: برای سال آینده دو هزار میلیارد تومان میزان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده که افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است زیرا ظرفیت‌های استان بیشتر از آن چیزی است که تاکنون اتفاق افتاده است.

وی گفت: نگاه ما در توسعه استان به سه بُعد امنیتی، اقتصادی و عمرانی است.

هاشمی با بیان این‌که از غله تا شیلات و کشاورزی همه در دستور کار ماست، تأکید کرد: شاخص‌های توسعه استان را ماهی یک‌بار ورق می‌زنیم.

وی افزود: ۳۹ سال از انقلاب می‌گذرد و باید رابطه بین مردم و دولتمردان صمیمی‌تر شود.

استاندار گلستان بیان کرد: در چند ماهی که گذشت حدود ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه را کلنگ زدیم یا تا پایان سال کلنگ خواهیم زد.

همایش سرمایه گذاری

استاندار گلستان تصریح کرد: یک همایش سرمایه‌گذاری به شکل کاربردی و عملی تا ۶ ماه آینده آماده می‌کنیم و در آن ۶۰ الی ۷۰ بسته خوب سرمایه‌گذاری تعریف خواهد شد.

هاشمی گفت: ایجاد ۳۰ هزار شغل جزو برنامه‌های ما است و همه فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه برنامه‌های خود را اعلام کنند.

وی اظهار کرد: سه زیرساخت بزرگ منطقه آزاد، راه آهن گرگان- مشهد و مباحث گردشگری در دستور کار ما قرار دارد.

هاشمی در خصوص منطقه آزاد گفت: پرونده لایحه منطقه آزاد در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و امیدواریم که در صحن مجلس رأی بیاورد.

وی ادامه داد: سعی داریم که راه آهن گرمسار- اینچه برون را برقی کنیم و برای آن قول‌هایی از رئیس‌جمهور گرفته شده است.

هاشمی اذعان کرد: در حوزه گردشگری چهار مجوزی را که تاکنون محقق نشده بود را اخذ کردیم.

وی گفت: طرح‌هایی از قبیل راه آهن گرگان- خراسان شمالی و ساحل بندرترکمن تا آستارا مطرح شده و قطعاً درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

هاشمی با بیان این‌که باید به پیوست‌های اجتماعی اقدامات عمرانی حتماً توجه شود، اظهار کرد: سه بحران زلزله، آتش‌سوزی و سیلاب‌ها را در استان داریم و در این زمینه هم تاکنون اقداماتی انجام شده است.

وی به احیای بافت‌های فرسوده در گرگان اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین معضلی که جامعه امروز ما را تهدید می‌کند آسیب‌های اجتماعی است و باید اقدامات مثبتی برای اشتغال و ورزش جوانان و تخلیه انرژی آنان انجام داد.

هاشمی افزود: جوانان که ظرفیت هستند گاهی در اثر بی‌توجهی و اشتباهات ما به تهدید تبدیل می‌شوند، برنامه‌های مفصلی برای آنان داریم و قول‌هایی هم از معاون وزیر ورزش برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در استان گرفته شده است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار