بودجه شهرداری گرگان با افزایش حدود ۱۳درصدی نسبت به سال گذشته تصویب شد.

افزایش ۱۳ درصدی بودجه شهرداری گرگان

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان، شب گذشته (۲۶ اسفند) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان گفت:  بودجه سال 97 شهرداری گرگان براساس اسناد فرادستی شامل بخشنامه ارسالی وزارت کشور تکالیف در قانون مندرج در برنامه ششم توسعه کشور و سند چشم انداز گرگان 1404 و سیاست های کلان دولت و با تاسی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اعمال سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، در جهت بهبود شاخص های مدیریت شهری و اتخاذ تدابیر مناسب برای بهره مندی از فرصت های پیش رو و اقدام موثر تهیه شده است.

 

وی افزود: دراجرای بند دو از ماده 45 قانون شهرداری ها و بند 12 ماده 76 قانون شوراها بودجه سال 1397 شهرداری گرگان به مبلغ 250 میلیارد تومان و با رشد حدود 13 درصدی نسبت به بودجه سال گذشته تدوین شد.

 

دادبود اظهارداشت: این بودجه در قالب اهداف، راهبردها و سیاست های بودجه ای سال 97 ابلاغی از سوی وزارت کشور و با رویکرد های اصلی متناسب با برنامه های اعلامی بر اساس اصول توسعه مشارکت، محله محوری، توجه به فرهنگ و زیرساخت های فرهنگی، توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی، برنامه ریزی برای ایجاد شهر هوشمند، خلاق، مشارکت پذیر، عدالت محور و کارآفرین درنظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: درآمدها و اعتبارات جاری، پیگیری و تقویت درآمدهای پایدار و وصول مطالبات معوق و کاهش وابستگی درآمدهای شهرداری ناشی از ساخت و ساز، استقرار انضباط مالی و ایجاد تعادل بین منابع درآمدی و مصارف و انجام هزینه مطابق تحقق درآمد، مدیریت بر هزینه ها و شناسایی و حذف عملیات و هزینه های غیر ضروری، پشتیبانی نظام یکپارچه سازی اتوماسیون اداری و اصلاح ساختار خدمت رسانی، برنامه ریزی مدیریت شهری با تاکید بر اهداف کمی و کیفی شاخص های ارزیابی عملکرد، تمرکز بر ارتقاء سرمایه انسانی و آموزش کارکنان با هدف افزایش سطح عملکرد کمی و کیفی آنان در خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و غیره از اهداف آن به شمار می آیند.

 

شهردار گرگان اعتبارات عمرانی را بخش دوم این بودجه اعلام کرد و گفت: اولویت بندی طرح ها و پروژه های عمرانی و توجه ویژه به تکمیل طرح ها و پروژه های عمرانی نیمه تمام، اقتصادی کردن طرح ها و پروژه ها، نگهداری از ابنیه ها و تاسیسات شهری در جهت حفظ سرمایه عمومی، ایمن سازی شهر در مقابل سوانح و حوادث طبیعی و غیر مترقبه و بهسازی و نوسازی فضاهای اداری، توجه خاص به اجرای پروژه های زود بازده بر اساس نیاز ضروری محلات، اولویت اجرای پروژه های بهبود عبور و مرور بویژه با کارکرد فراشهری مورد توجه است.

 

وی افزود: توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی و گسترش فضاهای سبز و زیباسازی در سطح شهر، جلب مشارکت سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در اراضی و املاک متعلق به شهرداری و تبدیل به احسن کردن این دارایی ها برای درآمد پایدار، ارزش نهادن به بافت های فرسوده و تاریخی شهر و مرمت و به روز آوری مکانهای مذکور جهت جذب سرمایه و توریست از دیگر موارد قابل توجه است.

 

دادبود اظهارداشت: با توجه به بررسی شاخص های درآمدی در شهرداری و به جهت تغییر ساختاری در کسب درآمد و کاهش فشار ایجاد شده در سنوات گذشته در برخی از کدهای درآمدی که به عنوان درآمدهای مستمر شهرداری محسوب می شوند با بررسی و مطالعه پتانسیل ها و بسترهای موجود در شهرداری جهت جذب سرمایه گذاران که امروز جزو اولویتهای ممتاز شهرداری های جهان محسوب می شود با افزایش حدود 13درصدی نسبت به سال گذشته بودجه سال 97 را پیش بینی و پیشنهاد شد.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس بودجه شهرداری گرگان به مبلغ 2.500 میلیارد ریال شامل 1.080 میلیارد ریال اعتبارات جاری با 43.20 درصد از کل بودجه و 1.420 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی با 56.80 درصد از کل بودجه در نظر گرفته شده است.

 

شهردار گرگان گفت: با توجه به جمعیت شهر گرگان سرانه هر نفر از شهروندان ازکل بودجه به میزان ۶ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۴۷۳ ریال و سرانه هر شهروند از اعتبارات عمرانی سال 97 به میزان سه میلیون و ۹۴۸ هزار و ۴۳۷ ریال است.

 

علی اصغر یوسفی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: سیاست ها و برنامه های سال 97 با بودجه مشخص می شود.

 

وی با اشاره به اینکه وظیفه اعضای شورا روخوانی بودجه نیست، افزود: زمان کوتاهی برای رای گیری بودجه در نظر گرفته شد.

 

یوسفی اظهارداشت: وقتی قانون زمان یک ماهه در اختیار شورا می گذارد صلاح نیست در طول چهار روز آن را انجام داد.

 

ناصر گرزین، عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بررسی بودجه بعد از سال باعث می شود تا کار سخت شود و اگر نقطه و نظری وجود دارد تا قبل از سال نو اعلام شود چرا که زمان دار کردن آن به صلاح شورا نیست.

 

حسین ربیعی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی افزایش بودجه قابل توجه است و با بررسی هایی که داشتیم برنامه های خوبی در سال آینده دیده شد.

 

گفتنی است، با موافقت اعضای شورا بودجه شهرداری گرگان تصویب شد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار