شهرستان بندرگز به دلیل دارا بودن موقعیت جغرافیایی و طبیعی و اسکله تجاری، مقاصد گردشگری برای مسافرانی است که به این شهرستان سری می‌زنند.

بندرگز، شهری باستانی در بستر تاریخ ایران و شهر ساحل آرام خزر
 به گزارش گلستان24؛در میان تنوع اقلیمی دراستان گلستان شهرستان بندرگز به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است واین موهبت الهی دلنشین‌تر می‌شود که با سواحل زیبا این شهرستان در هم آمیخته می‌شود.

فرمانی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان درباره جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛گفت: این شهرستان به علت پایین بودن از سطح دریا فاقد هر گونه بلندی بوده و کاملاً هموار و جلگه‌ای است و این مناطق جلگه‌ای در کنار سواحل دریای خزر چشم انداز‌ها و مناظر بسیار بدیع، دلنشین و دیدنی را برای مسافرانی که از دور و نزدیک به این منطقه می‌آیند به همراه دارد.

وی افزود: این ساحل زیبا و آرام در فاصله ۳ کیلومتری شمال جاده آسیایی تهران - مشهد قرار دارد و دارای امکانات رفاهی و گردشگری برای علاقه مندانی است که به بازدید از این سواحل به این شهرستان می‌آیند.
 
 

فرمانی گفت: شهرستان بندرگز علاوه بر سواحل چشم نواز از مواهب دیگری همچون جنگل‌ها و آبشار‌ها بهره‌مند است که از این میان می‌توان به جنگل نرگسی اشاره کرد که در فاصله ۱۲ کیلومتری شهرستان بندرگز قرار دارد.

این جنگل به عنوان یکی از نادر‌ترین جنگل‌ها و تفرجگاه‌های طبیعی این استان محسوب می‌شود که به صورت دست نخورده باقی مانده است و گونه‌های متنوعی از حیات وحش از جمله روباه، گربه وحشی، شغال، خرس، گراز وحشی، عقاب و انواع پرندگان شکارچی در آن زندگی می‌کنند.

این جنگل به دلیل اتصال به مناطق زیبای کوهستانی و ییلاقی هزار جریب دارای رودخانه‌ها و آبشار‌های بسیار دیدنی زیادی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان در ادامه گفت: در کنار جنگل نرگسی پارک جنگلی باغو نیز که در ۱۳ کیلومتری و در ضلع جنوب شرقی شهرستان بندر گز قرار دارد می‌تواند یکی دیگر از مقاصد گردشگری برای مسافرانی باشد که به این شهرستان سری می‌زنند.
 
 

در این میان هویت این شهر بندری با تاریخ این مرز و بوم نیز گره خورده است و آثار تاریخی زیادی دراین ارتباط در این شهرستان قرار دارد.

جاوید ایمانیان معاون میراث فرهنگی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان درباره این جاذبه‌های گردشگری گفت: این شهرستان از دیر باز به عنوان یک بندر مبادلاتی میان ایران و کشور‌های همسایه شناخته می‌شده است و در همین راستا آثار تاریخی زیادی از جمله بنای فانوس دریایی که مربوط به اواخر دوره قاجار - دوره پهلوی اول است در این شهر بندری قرار دارد.

وی افزود: این فانوس به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.
 
 
 
 
ایمانیان در ادامه افزود: در کنار این فانوس دریایی می‌توان به ساختمان شهرداری این شهر اشاره کرد که در تیر ماه ۱۳۱۵ شمسی توسط مهندسین آلمانی و ایرانی احداث شده است و دارای دو طبقه تحتانی و فوقانی و تالار اجتماعات و اتاق‌های متعدد است.

از دیگر مکان‌های دیدنی و گردشگری این شهرستان می‌توان از جرکلباد، خرابه‌های آتشکده قدیمی در جنوب شرقی روستای کهنه کلباد، مارقلعه، عروس قلعه، تپه‌های باستانی دین تپه، تپه سنان، قلعه تپه، امامزاده حبیب اله، ساختمان گمرک، ساحل آرام و زیبای بندرگز و نوکنده با تأسیسات موجود، چشمه بلبل، ذخیره گاه شمشاد و چشمه قلقلی نام برد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار