مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آزادشهر گفت: در طرح نوروزی امسال تاکنون ۳ هزار و ۸۳۱ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد شده, کشف و معدوم شد.

کشف انواع مواد غذایی فاسد در آزادشهر

به گزارش گلستان24؛ پرویز گلزاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از اماکن و واحدهای مواد غذایی در جمع خبرنگاران در شهرستان آزادشهر اظهار داشت: در طرح نوروزی سال جاری, 2 هزار و 663 مورد بازدید از واحدها و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در راستا سلامت غذایی شهروندان و مسافران شهرستان آزادشهر انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آزادشهر تصریح کرد: سلامت غذا, سلامت آبرسانی و نظارت بر اماکن و تفرجگاه‌ها و اسکان مسافران از عمده فعالیت‌های ما در طرح نوروزی است که از 15 اسفند ماه سال 96 آغاز و تا 15 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: از 15 اسفند سال 96 تا 7 فروردین سال جاری 37 مورد بازدید از محل اسکان و تفرجگاه‌ها انجام شده و مواردی که نیاز به اخطار و یا اصلاح برای آسایش و آرامش مسافران و بازدیدکنندگان داشته, تذکر داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آزادشهر تصریح کرد: از 2 هزار و 663 مورد بازدید صورت گرفته, 101 مورد به دادگاه و مراجع قضایی معرفی, 10 مورد اخطار انجام و 6 واحد نیز به علت عدم رعایت بهداشت مواد غذایی پلمب شد.

گلزاری تاکید کرد: از 15 اسفند ماه سال 96 تا 7 فروردین ماه سال جاری 3 هزار و 831 کیلوگرم انواع مواد غذایی شامل لبینات, پروتئین, شیرینی, آجیل, کنسرو, نوشابه و غیره که یا تاریخ انقضا آنها به پایان رسیده و یا جزء مواد غذایی فاسد شده بودند, ضبط و معدوم شدند.

وی یادآور شد: از 3 هزار و 831 کیلوگرم مواد غذایی ضبط و معدوم شده, 650 کیلوگرم آن, در روز گذشته ضبط و معدوم شد که از این میزان 138 کیلوگرم مرغ و 866 کیلوگرم انواع موادغذایی بودند که فاسد شده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آزادشهر گفت: برای نظارت بر سلامت آبرسانی, 71 مورد نمونه‌برداری, 736 مورد نظارت بر کلرسنجی و 62 مورد نظارت بر شبکه آبرسانی در این مدت انجام شده که این نظارت‌ها هم بر شبکه آبرسانی شهری و هم روستایی بوده است.

گلزاری اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی به صورت کشیک همه روزه از 8 صبح تا 20 شب ادامه دارد و سامانه 190 آماده پاسخگویی به مشکلات و موارد مشکوکی است که توسط مردم اطلاع‌رسانی شود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار