قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد :

هشتاد درصد ایرانی ها فقط توانایی مالی استفاده از خدمات مراکز پزشکی و درمانی دولتی را دارند.

استفاده 80درصد مردم از خدمات پزشکی باپوشش تعرفه دولتی

به گزارش گلستان24؛به نقل از صدا و سیمای مرکز گلستان قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دیشب در حاشیه بهره برداری و آغاز ساخت  طرح های بهداشتی درمانی گلستان در گرگان افزود : بر اساس تحقیقات حدود 80 درصد مردم فقط با پوشش تعرفه دولتی از خدمات مراکز دولتی و شانزده درصد با پوشش بیمه تکمیلی می توانند از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.

او گفت : 4 درصد نیز بدون هیچ دغدغه ای در بیمارستانهای خصوصی بستری شوند.

ایرج حریر چی با بیان اینکه هر ایرانی به طور میانگین سالانه ده و سه دهم درصد بار به مراکز بهداشتی و پزشکی مراجعه می کند افزود : بر اساس میانگین در طول سال823 میلیون بار مراجعه به پزشک ، داروخانه ، آزمایشگاه و رادیولوژی در کشور ثبت می شود که نشان دهنده ارائه خدمات گسترده در حوزه بهداشت و درمان است.

وی ادامه داد : پارسال 9 میلیون و 440 هزار مورد بستری در بیمارستانها ثبت شد ، یعنی به طور میانگین از هر هزار ایرانی 118 نفر بستری شدند.

وی با بیان اینکه تامین هزینه های بهداشتی و درمانی برای مردم مشکل ساز است از برنامه های وزارت بهداشت برای دسترسی عادلانه به خدمات و جلوگیری از هزینه های کمر شکن سلامت خبر داد.

ایرج حریرچی افزود : بر اساس این اقدامات خدمات رسانی را تا جایی گسترش می دهیم که اقشار ضعیف و متوسط به پایین جامعه نیز بدون هیچ مشکلی به خدمات با کیفیت سلامت دسترسی داشته باشند .

قائم مقام وزیر بهداشت  ، درمان  و  آموزش  پزشکی  گفت :  هم اکنون 39 هزار و 500  تخت بیمارستانی در دست تجهیز داریم که تا پایان سال ده درصد این تخت ها به مراکز درمانی به ویژه  مناطق  محروم  افزوده می شوند.

وی ادامه داد : برای اضافه شدن حدود 10 هزار تخت از خیران در بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی کمک خواستیم تا در منطقه زندگی خودشان در صورت وجود کمبود تخت آن را برطرف کنند .

ایرج حریرچی همچنین حمایت از تولید کننده داخلی و گسترش صادرات را از بر نامه های وزارت بهداشت در حوزه تجهیزات بیمارستانی بیان کرد و گفت : تلاش می کنیم امسال صادرات تجهیزات پزشکی را ده برابر کنیم و  از 24 میلیون دلار کنونی به 240 میلیون دلار افزایش دهیم.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین افزود : در مورد صادرات دارو اقدامات متعددی برای ارسال به کشورهای همسایه در حال انجام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار