رئیس اداره پنبه سازمان جهادکشاورزی گلستان:

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از پرداخت نخستین وجه کلزاکاران در این استان خبر داد.

نخستین وجه کلزاکاران گلستانی پرداخت شد/ 25 هزار تن کلزا به مراکز خرید تحویل داده شد

به گزارش گلستان 24؛علی موسی‌خانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: نخستین پرداختی کلزاکاران در روز گذشته پرداخت شد و مابقی کلزاکاران که کلزای خود را به مراکز خرید تحویل دادند در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون زمان برداشت زراعت کلزا است تصریح کرد: و تاکنون کشاورزان حدود 25 هزار تن دانه روغنی کلزا تحویل مراکز خرید دادند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از فعال بودن 45 مرکز خرید کلزا در سطح استان گلستان خبر داد و ابراز کرد: 45 مرکز خرید کلزا در سطح استان گلستان فعال است و همچنین سه کارخانه روغن‌کشی در سطح استان گلستان در حال تحویل محصول کلزا هستند.

موسی‌خانی از پرداخت وجه کلزاکاران در استان گلستان خبر داد و اذعان کرد: نخستین پرداختی کلزاکاران در روز گذشته پرداخت شد و مابقی کلزاکاران که کلزای خود را به مراکز خرید تحویل دادند در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی توسط کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده شود، خاطرنشان کرد: کشاورزان خودشان محصولات زراعی کلزا را به مراکز خرید تحویل دهند پیش‌بینی هواشناسی برای دو الی سه روز آینده رگبار و بارندگی است.

*رطوبت محصولات زراعی کلزا نباید از 20 درصد بیشتر باشد/ کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی در سطح مزارع پرهیز کنند

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با تاکید بر اینکه رطوبت محصولات زراعی کلزا نباید از 20 درصد بیشتر باشد، افزود: کشاورزان در نظر داشته باشند زمانی که رگبار یا رعد و برق داشته باشیم برداشت به تعویق بیافتد زیرا رطوبت محصولات زراعی بالاتر از استاندارد نرسد زیرا استاندارد نهایی برای تحویل دانه کلزا 20 درصد است در صورتی که میزان رطوبت بیش از 20 درصد باشد به ناچار بار کشاورزان برگشت داده می‌شود.

موسی‌خانی با اشاره به اینکه کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی در سطح مزارع پرهیز کنند، تصریح کرد: کشاورزانی که بعد از برداشت کلزا، قصد کشت دوم در سطح مزارع خود دارند توصیه می‌شود که بقایای گیاهی در سطح مزارع را آتش نزنند اگر ساقه خردکن در منطقه وجود دارد از ساقه خردکن استفاده کنند و یا می‌توانند از عملیات دیسک، ساقه‌ها را خرد کنند و از سوزاندن بقایا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان از سیستم آبیاری تحت فشار استفاده کنند، خاطرنشان کرد: کشاورزانی که در اراضی خود سیستم آبیاری تحت فشار داشته باشند می‌توانند به صورت مستقیم در مزارع خود اقدام به کشت سویا، پنبه و حتی آفتابگردان کنند بدون اینکه عملیاتی در مزرعه صورت گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار