فرماندار کلاله:

فرماندار کلاله گفت: میزان ذخیره آبهای زیر زمینی شهرستان ۶۰ میلیون متر مکعب می باشد که هر ساله 14 میلیون متر مکعب برداشت های بی رویه می باشد،که با ادامه این روند حدود 5 سال دیگر با بحران بی آبی روبرو می شویم.

کلاله پس از ۵ سال با بحران آب روبرو می شود / دهیاران چاه های غیر مجاز را شناسایی کنند

به گزارش گلستان24؛به نقل از کلاله خبر، محمدحمیدی در جلسه دوره ای دهیاران شهرستان تصریح کرد: میزان بارش شهرستان کلاله در 8 ماه آتی نسبت به سال قبل ۲درصد کاهش پیدا کرده و حدود 51 درصد نسبت به آمار سال قبل در رودخانه ها کاهش روان آب و 25 درصد کاهش حجم مخزن داشتیم.

فرماندار کلاله در ادامه این عمل را یک بحران جدی اعلام کرد و گفت:میزان ذخیره آبهای زیر زمینی شهرستان ۶۰ میلیون متر مکعب می باشد که هر ساله 14 میلیون متر مکعب برداشت های بی رویه می باشد،که با ادامه این روند حدود 5 سال دیگر با بحران بی آبی روبرو می شویم.

نمایند عالی دولت در شهرستان از تمام دهیاران خواست تا به کشاورزان اخطار جدی را بر عدم ‌کشت شالی بدهند و تمام چاه های غیر مجاز در روستاها را بررسی و گزارش دهند.

فرماندار کلاله در ادامه اشاره ای به فصل برداشت کلزا و گندم کرد و گفت: تمامی دهیاران روستاها آموزش ها و تمهیدات لازم را فراگیرند و به کشاورزان ارائه دهند و مانع از آتش سوزی مزارع کشاورزی و استفاده از کمباین بدون‌ برچسب معاینه فنی شوند.

 حمیدی اولویت دولت تدبیر و امید را اشتغال اعلام کرد و افزود: دولت تسهیلات مناسبی برای توسعه اقتصادی روستاها و اشتغال پایدار در نظر گرفته است که باید در کنار هم و با مشارکت از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: تمامی دهیاران مردم را از طرح های روستایی در قالب کشاورزی، قالی بافی، گردشگری و غیره مطلع و طرح آنان را به دستگاههای مرتبط ارائه دهند و نسبت به دریافت تسهیلات روستایی اقدام کنند.

فرماندار کلاله در پایان گفت: شعار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سال 97، هر روستا یک مکان ورزشی است و دهیاران باید بکوشند تا این شعار عملی گردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار