معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: طبق آمارهای رسمی در بیش از 700 هکتار از مساحت استان، سکونت‌گاه‌های غیرمجاز و حاشیه‌نشینی وجود دارد.

آمار بالای سکونت‌گاه‌های غیرمجاز و حاشیه‌نشینی در گلستان

به گزارش گلستان24؛ «علی‌اصغر طهماسبی» در نخستین جلسه ستاد فرهنگی - اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیر مجاز مادر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: سال گذشته مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به اداره‌کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان متولی کار در این حوزه، جهت ایجاد برخی زیرساخت‌ها و امکانات در این مناطق پرداخت شده است.

طهماسبی ادامه داد: طی سال‌های گذشته آشنایی با معضل حاشیه‌نشینی و شناسایی سکونت‌گاه‌های غیرمجاز همواره یکی از دغدغه‌های جدی ما در حوزه اجتماعی بوده و امیدواریم این دغدغه به سایر مدیران استان نیز تسری پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان این‌که مناطق آلوده به مواد مخدر اغلب در دل سکونت‌گاه‌های غیرمجاز و حاشیه‌نشینی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: 22 دستگاه، سازمان و نهاد استان نسبت به پاکسازی مناطق آلوده وظیفه‌مندی دارند.

وی در ادامه از کاهش آمار خودکشی در استان طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: انجام یکسری اقدامات پیشگیرانه و مشاوره‌ای منجر به کاهش آمار خودکشی طی سال گذشته در گلستان شد که تصویب طرح جمع‌آوری قرص‌های برنج از سطح مراکز عرضه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یکی از همین اقدامات بود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: به دستور وزارت کشور از میان عمده آسیب‌های اجتماعی تمرکز ما در استان روی 6 آسیب اعتیاد، خودکشی، مفاسد اخلاقی و اجتماعی، تکدی‌گری، طلاق، حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیر مجاز خواهد بود.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار