مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امروز ابزار تبلیغ اسلام به اقتضای ابزار و امکاناتی که دشمن دارد باید تغییر کند در غیر این صورت در میدان رقابت بازنده خواهیم شد.

تشکل های قرآنی و مساجد نقش مهمی در تحکیم دین دارند

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در گفتگو با خبرنگار مهر، تبلیغ را ترویج یک فکر و اندیشه دانست و اظهار کرد: پشتوانه تبلیغ یک اعتقاد و یا باور است که با انجام این کار افراد زیادی به صراط و راه حقیقت هدایت می‌شوند.

وی افزود: تبلیغ دین و ترویج باورهای دینی ازجمله مواردی است که در مکتب اسلام جزو ضروریات به شمار می‌آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه پیامبر آغازگر تبلیغ و ترویج دین بود، گفت: پیامبر(ص) به همراه حضرت خدیجه(س) و حضرت علی(ع) کار تبلیغ را به شکل فرد به فرد، خانه به خانه، محله به محله و شهر به شهر آغاز کرد. اگر امروز جمعیت بسیار فراوانی به دین اسلام پیوستند این اتفاق به دست پرچم‌داران تبلیغ رقم خورده است.

وی تصریح کرد: مبلغین اسلام و قرآن توانستند فریاد و ندای پیامبر و سخنان خدا را به مردم انتقال دهند و آن‌ها را از چشمه زلال سیر آب کنند.

ولی نژاد با اشاره به اینکه امروز اگر پرچم‌داران تبلیغ را در جامعه حذف کنیم دیگر از دین و دین دارای در جامعه چیزی باقی نمی ماند، اظهار کرد: آنچه را که در جامعه نشانه‌هایی از دین داریم همه در پرتو تلاش پرچم‌داران عرصه تبلیغ است.

وی تصریح کرد: در سال ۴۱ امام خمینی(ره) به همراه همراهانشان با تمام ممنوعیتی که داشتند تبلیغ انقلاب را شهر به شهر و دیار به دیار آغاز کردند و فریاد امام به گوش همه ایرانیان رسید و انقلاب در سال ۵۷ پیروز شد.

تبلیغ نقش بنیادین و ریشه‌ای دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: این حرکت در حالی انجام شد که امام و یارانش از هیچ‌گونه رسانه و امکانات کافی برخوردار نبودند.

وی نقش تبلیغ را بنیادین و ریشه‌ای دانست و افزود: پرچم‌داران تبلیغ نقش مجاهدان در راه خدا را دارند، قرآن به ما آموخت هدایت یک نفر به‌منزله جمعیت عظیمی است که به همین دلیل نقش تبلیغ بسیار مهم و پاداش فراوانی به دنبال دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در خصوص اینکه پیامبر چگونه توانست دین اسلام را تبلیغ کند، گفت: پیامبر آنچه را که باور داشت می گفت و آنچه را که سخن می‌گفت خود هم به آن عمل می‌کرد.

وی افزود: اخلاق حسنه و گشاده‌رویی پیامبر کمک کرد تا مردم آرام، آرام به پیامبر بپیوندند، خداوند مزیدهای بسیاری در اختیار پیامبر قرار داد اما مهم‌تر از همه خلق ایشان بود.

ولی نژاد اظهار کرد: پیامبر با صبوری و استقامت توانستند دین خدا را در بین مردم ترویج و توسعه دهند و انسان‌های زیادی را به دین دعوت کنند.

وی با اشاره به روش‌های تبلیغ اسلام بعد از پیامبر توسط ائمه، تصریح کرد: پیامبر در آخرین مرحله از حج بودند که خداوند فرمودند دین را کامل کردید و همه آنچه باید می‌گفتیم گفته شد. دین با پایان عمر پیامبر کامل و تحویل جامعه شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: آنچه را که پیامبر از طرف خداوند برای بشر ابلاغ کرده بود باید به نسل‌های آینده انتقال پیدا می‌کرد که این کار توسط جانشینان« ائمه اطهار» انجام شد.

وی با بیان اینکه بعد از پیامبر ائمه و بعد از ائمه، علما پرچم‌داران تبلیغ بودند، افزود: همان‌گونه که ائمه معصوم فرمودند، مردم در حوادث، وقایع، ابهامات و شبهات به علما و جانشینان آن‌ها مراجعه کنند تا از آب زلال سرچشمه بنوشند.

ولی نژاد اظهار کرد: اگرچه امروز ابزار و امکانات تغییر کرده اما همان روش و شیوه تبلیغ همچنان کارآمد است و هیچ‌گاه کهنگی ندارد بلکه تکنولوژی باعث شده تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه امروز هوشیاری، بصیرت، صبوری و خسته نشدن لازمه تبلیغ است، تصریح کرد: همه مبلغین باید همچون ائمه از چنین ویژگی‌های برخوردار باشند تا بتوانند دین خدا و قرآن ابلاغی را به نسل آینده انتقال دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امروز روش‌ها به اقتضا ابزار و امکاناتی که دشمن در حال استفاده است باید به همان تناسب تغییر کند.

وی افزود: اگر دشمن در حال استفاده از ماهواره، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و غیره است ما هم باید این ابزارها را در اختیار داشته باشیم که در غیر این صورت در میدان رقابت بازنده خواهیم شد.

ولی نژاد اظهار کرد: برای مقابله با دشمن همه آنچه را که در اختیار داریم به کار خواهیم گرفت و برای ترویج و توسعه دین از همه توان استفاده خواهیم کرد.

تشکل های قرآنی و مساجد نقش مهمی در تحکیم دین دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در عرصه تبلیغ دین افراد زیادی همچون علما، نویسندگان، اساتید دانشگاه، روحانیون حوزه علمیه، اصحاب رسانه، صاحبان فکر و اندیشه باید وارد میدان شوند و ما هم در این مسیر ورود پیدا کرده و از همه توان و ظرفیت خود استفاده می‌کنیم.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مأموریت‌های بسیار زیادی ازجمله شبکه تبلیغ را در دستور کار خود قرار داده که این شبکه در سراسر استان توسط علما شکل‌گرفته شده است.

ولی نژاد اظهار کرد: برای اینکه تبلیغ در لایحه‌های درونی جامعه تأثیرگذار باشد به سمت ساماندهی تشکل‌های دینی روی آوردیم و سعی داریم تمام تشکل‌های دینی در جامعه را به یک سامانه و ساختار هدفمندی تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: تشکل‌های قرآنی و مساجد در سراسر استان کمک ‌کار خوبی در این ساختار هستند که می‌توانند برای تحکیم و تقویت ارزش‌های دینی مؤثر باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برای زنده نگه‌داشتن دین در لایحه جامعه باید از ائمه، عاشورا، ماه رمضان و دیگر ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار