فرماندار کلاله درشرق استان گلستان گفت: این شهرستان برای اطفای حریق عرصه های جنگلی و مرتعی بویژه در ارتفاعات و مناطق صعب العبور، نیاز مبرم به یک فروند بالگرد (هلیکوپتر) دارد.

به گزارش گلستان24؛محمد حمیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با اشاره به آتش سوزی عصر دیروز بخشی از اراضی جنگلی در ارتفاعات موسوم به عرب داغ این شهرستان، گفت: مهار حریق این عرصه ها با توجه به واقع شدن در مناطق مرتفع و صعب العبور با سختی انجام شد.
وی افزود: برای مهار آتش سوزی مناطق جنگلی سوزنی برگ حوالی روستای عزیز آباد از توابع بخش پیشکمر این شهرستان که از ساعت 15 روز گذشته شروع شد، نیروهای امداد منابع طبیعی، دستگاه های اجرایی و گروه های مردمی بی وقفه تلاش کردند. 
حمیدی اضافه کرد: اگرچه آتش سوزی مهار شده اما به خاطر شدت گرمای هوا، پراکندگی وسعت منطقه آتش سوزی و وجود درختان و کنده های نیم سوخته، امکان شلعه ور شدن بخش هایی از مناطق یاد شده دور از انتطار نیست.
وی تصریح کرد: گفت: مهار آتش در عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان بویژه درمناطق کوهستانی و صعب العبور که به یقین در تابستان بیشتر نیز می شود، با امکانات و تجهیزات فعلی با کندی و سختی بسیار صورت می گیرد. 
فرماندار کلاله ادامه داد: براین اساس از مدیریت بحران وزارت کشور تقاضای یک فروند بالگرد شده که درصورت اختصاص آن به این شهرستان، می توان از آن در حوادث غیرمترقبه از جمله اطفای کامل حریق فعلی و نیز آتش سوزی های احتمالی آینده درمناطق کوهستانی و صعب العبور استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، آتش سوزی بخشی از عرصه های جنگلی بخش پیشکمر کلاله که از عصر دیروز (شنبه) آغاز شده بود، به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان پس از 12 ساعت مهار شد با این حال گروه های امدادی درمحل حادثه تا اطفای کامل آن و جلوگیری از آتش سوزی مجدد حضور دارند.
شهرستان کلاله با افزون بر 110 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان، دارای 123 هزار هکتار عرصه ملی و طبیعی است که از این میزان 23 هزار هکتار جنگل دست کاشت سوزنی برگ، 45 هزار هکتار جنگل طبیعی و بقیه مرتع هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار