رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی کلاله از اجرای موفقیت آمیز طرح ترمیم و بازسازی خط انتقال مجتمع زاو به شهرفراغی و 30 روستای این شهرستان خبر داد و گفت با این اقدام به مقدار 25لیتر بر ثانیه به آب شرب روستاییان مشمول طرح افزوده شد.

ترمیم وبازسازی خط انتقال آب مجتمع زاو کلاله اجرا شد

به گزارش گلستان24؛حسین سعیدی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: به علت برخی بی توجهی ها و فرسودگی لوله های خط انتقال، مقدار قابل توجهی از آب شرب به هدر می رفت و با توجه به افزایش دمای کم سابقه هوا، افزایش مصرف آب و محدودیت شدید منابع آبی، ترمیم و بازسازی خط لوله انتقال آب از مجتمع زاو اجتناب ناپذیر بود.
وی گفت: برای اجرای این طرح 48 ساعت وقت پیش بینی شده بود که با تلاش بی وقفه گروه های کاری ، کار ترمیم در مدت 14 ساعت انجام و از قطع آب طولانی مدت روستاییان جلوگیری شد. 
وی خاطرنشان کرد: پیش از آغاز عملیات ترمیم و قطع موقت اب ، اطلاع رسانی به روستاهای مشمول طرح با بیش از 20 هزار نفر انجام شده بود تا نسبت به ذخیره سازی اب اقدام کنندو افزون بر آن، چاه های مرتبط با مجتمع زاو نیز تجهیز و برای تامین آب روستاییان به حالت آماده باش درآمدند.
رئیس اداره آبفار کلاله ازر وستاییانی که از آب شرب مجتمع آبرسانی زاو بهره مند هستند خواست با توجه دمای کم سابقه هوا و محدودیت منابع تولید آب، صرفه جویی در مصرف آب شرب را بیش از هرزمانی مورد توجه قرار دهند.
مجتمع آبرسانی زاو مشتمل بر دو دهنه چشمه و سه حلقه چاه است و بر اساس طرح تهیه شده برای آن، آب شرب اهالی 84 روستا، شامل 55 روستای کلاله و 29 روستای مراوه تپه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت را تامین خواهد کرد. 
هم اکنون 48 روستای منطقه شامل 46 روستای کلاله و دو روستای مراوه تپه با بیش از 43 هزار و 600 نفر جمعیت از آب مجتمع زاو کلاله بهرمند هستند.
شهرستان کلاله بابیش از 130هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار