پارک بانوان شهرستان گنبدکاووس چند سالی است که فقط در مصاحبه‌ها و سخرانی‌های مسوولان شهرستان نامش به گوش رسیده و خبری از احداث و راه‌اندازی آن نیست.

خبری از احداث و راه‌اندازی پارک بانوان شهرستان گنبد نیست

به گزارش گلستان24؛زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در تمامی عرصه‌ها حضور فعال دارند و اگر توفیقی در کشور حاصل شود قطعا با مشارکت بانوان است. مادر رکن جدایی ناپذیر کانون خانواده در جامعه ایرانی اسلامی، به عنوان مربی واقعی و تربیت کننده نسل آینده کشور بوده و دختر گل سرسبد بین فرزندان یک خانه و کاشانه ایرانیست.

در قرآن سوره‌ای به نام «کوثر» در شان بزرگترین بانوی دو عالم، حضرت فاطمه (س) نازل شده و از آیاتی چون 33 و 34 سوره احزاب در می‌یابیم که حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد نه شوهر و نه برادر و فرزندانش! همه این افراد اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد بود چون حفظ حرمت و حیثیت زن به عنوان حق الله است و خداوند سبحان، زن را با سرمایه عاطفی آفرید.

لذا حضور موثر زنان در خانواده و جامعه امری مهم است و به جهت استمرار، نیازمند ایجاد و حفظ روحیه‌ای بانشاط در این قشر از جامعه هستیم.

پس در راستای حفظ ارزش و روحیه زنان در خانواده و جامعه، مقوله ورزش و توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی و تفرجگاه‌های ویژه بانوان به دور از برخی محدودیت‌ها امری ضروریست.

اما با نیم نگاهی به تقویم این روزها سالروز کشتار مردم به دستور رضاخان در مسجد گوهرشاد را پشت سر گذاشتیم، واقعه‌ای تاریخی از جنس بی‌آبرو کردن اجباری بانوی مسلمان ایرانی و کشتار مردم معترض اما بی‌گناه توسط رضا خان که به واسطه مقابله مردم با این اجبار، در تقویم روز عفاف و حجاب نامیده شده است.

 روزهایی که رضاخان و دار و دسته‌اش نتوانستند حجاب را به زور از ما بگیرند ولی امروزه غربی‌ها توانسته‌اند کار کنند که با تبلیغات و کارهای فرهنگی نرم و با ابزارهای مختلف رسانه‌ای؛ به راحتی ما را از ارزش‌هایی که روزی برایش جنگیدیم و بدان واسطه در گوهرشاد چنین واقعه‌ای رخ داد، دور کنند، پس باید نرم نرمک جلو رویم و از اجبار و کارهای سلبی و ظاهری بی‌تاثیر دور شویم.

مع‌الاسف پیرو نهضت بنریزاسیون؛ نهادهای مختلف مسوول در امور فرهنگی از نیروی انتظامی تا تبلیغات اسلامی با یک بنر خواهرم حجابت و یا عکس معروف شکلات و مگس و یا گشت ارشادهایی به روش سلبی می‌خواهند کار فرهنگی انجام دهند؟!

دیگر کاری در جهت راحتی و امنیت زن برای حفظ این ارزش‌ها در شهرم دیده نمی شود. فقط انتظار تحمل و خانه‌نشینی از بانوان در جهت احقاق عفت و حیا  دارند!!

برای سرمایه‌گذاری بر کانون خانواده باید برای بانوی ایرانی ارزش قائل شد و او را دید. دیده شدنی برای حفظ آرامش و امنیت او.

یک خانم در پایان تلاش‌های روزانه‌اش در خانه و سرکار، یک دختر جوان برای خوشگذرانی سالم در کنار رفقایش، یک دختر بچه برای بازی‌های کودکانه فارغ از ترس و واهمه والدینش از تعرض‌ها و اذیت‌ها به مکانی تفریحی نیاز دارد که حس امنیت داشته باشد.

پارک بانوان همان جایی است که می‌توان گفت مصداق سرمایه‌گذاری بر کانون خانواده خواهد بود.

 بدا به حال دگم‌اندیشانی که به بهانه خرج بیت‌المال برکارهای بی‌اثرشان یا اولویتی غیر از امنیت بانوی ایرانی، می‌گویند از این پارک (پارک بانوان) استقبال نمی‌شود.

روی صحبتم با مسوولان نیست که اگر قرار بود کاری کنند با صحبت‌های اخیرشان باید اثری در شهر می دیدیم! مخاطب نگارنده، شما بانوان گنبدی هستید  دعوت می‌کنم شما را به مطالبه از شهرداری، شورای شهر و فرمانداری گنبدکاووس، مطالبه‌ای در راستای امنیت در جلوه گاه نادیده نگرفتن حق‌الله بانوی گنبدی.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار