مدعی العموم به موضوع سبزیجات آلوده درگرگان ورود کرد

به گزارش گلستان24؛ حجت الاسلام سید رضا سید حسینی اظهار داشت: در بازدیدهای میدانی از زمین های کشاورزی اطراف گرگان متوجه شدیم برخی کشاورزان تاسیسات انتقال فاضلاب شهری را تخریب و با آب آن مزارع را آبیاری می کنند.
وی اضافه کرد: در این پیوند 20 نفر متخلف شناسایی و در دادسرای شهرستان گرگان برای آنان پرونده تشکیل شد.
دادستان گرگان افزود: به عنوان مدعی العموم و در راستای احقاق حقوق عامه به موضوع سبزیجات آلوده به دلیل آبیاری با فاضلاب ورود کرده و با متخلفان برخورد قاطع قضایی و قانونی صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام سید حسینی همچنین گفت: در بازدید از مزارع پایین دست شهر گرگان و براساس تحقیقات مشخص شد عده‌ای از کشاورزان از آب و فاضلاب شهری برای مصارف کشاورزی استفاده می‌کنند که این تهدید علیه بهداشت عمومی است.
**تشکیل پرونده متخلفان بهره برداری غیرمجاز از آب
دادستان عمومی و انقلاب گرگان همچنین در سرکشی از منطقه چهارباغ این شهرستان گفت: بازدیدهای میدانی نشان می دهد برخی افراد در روستای چهارباغ و مناطق بالادست، چشمه‌ها را با منبع‌های بتونی پلمپ و آب را به ویلا‌های غیرمجاز لوله کشی کرده اند.
حجت الاسلام سیدحسینی در حاشیه این سرکشی با تاکید بر صیانت از حقوق عامه و حفظ سرمایه‌های ملی از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان بهره برداری غیرمجاز از آب چشمه‌های چهارباغ خبر داد و افزود: هرگونه بهره برداری شخصی از منابع آبی بدون دریافت مجوز، جرم است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.
به گفته وی، منبع های بتونی ساخته شده بر روی این چشمه ها به زودی تخریب خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار