رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان؛

دکترفاضل: ساختمان جدید بیمارستان 5 آذر دارای 160 تخت اورژانس و بستری و همچنین 36 تخت شیمی درمانی است.

پزشکان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی 20 در صد مالیات می دهند/تا یک ماه آینده اورژانس هوایی دراستان خواهیم داشت/بیمارستان 5 آذر تا بهمن ماه افتتاح خوهد شد

به گزارش گلستان24؛ظهر روز گذشته  دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت:در بحث فرار مالیاتی به به هرحال پزشکانی که استخدام دانشگاه هستند حقوقشان از دانشگاه پرداخت می شود و هر پرداختی که در دانشگاه انجام می شود چه به خدمه چه پرستار چه پزشک بیست 20درصد مالیات پرداخت می شود و این کاری هست که دانشگاه میتواند در حوزه مالیاتی انجام دهد و در حوزه بیرون از دانشگاه نیز وظیفه دستگاه نظارتی یا مالیاتی است که در مطب ها نظارت داشته باشند.

او ادامه داد:در حوزه دانشگاه و مطب های ما و هر حوزه ایی که مرتبط با دانشگاه است ما قبل از اینکه هر پرداختی داشته باشیم و به هرحساب و هر شخص پرداخت کنیم 20درصد مالیات را کسر میکنیم .

 وی با اشاره به روند ساخت بیمارستان 5 آذر، یاد آور شد:بر اساس گزارش ها ساختمان  بیمارستان 5 آذر چیزی حدود 87  درصد پیشرفت داشته و این  پروژه در ایام دهه فجر نیز افتتاح  می شود؛این پروژه  شامل 160 تخت اورژانس، ای سی یو، اتاق عمل  و تخت های بستری و یک بخشش بحث بیماران شیمی درمانی است که  ما 36 تخت شیمی درمانی نیز در آنجا خواهیم داشت  و یک طبقه هم برای مسائل آموزشی و کلاس های آموزشی خواهد بود.

 دکتر فاضل در رابطه با عدم ساخت دانشکده داروسازی دراستان،خاطر نشان کرد:وزارت بهداشت به شرطی به ما اجازه ساختن این دانشکده را داده که خیری برای این موضوع پیدا شود؛طبق برآورد ها مبلغی حدود200 میلیارد تومان هزینه این دانشگاه خواهد بود  در حالی که ما با مبلغ 75 میلیارد در حال ساخت اورژانس بیمارستان 5 آذر هستیم.

وی در خصوص هزینه های فعلی این پروژه خاطرنشان کرد:تا الان چیزی حدود 5 میلیارد  هزینه شده برای این پروژه که برآورد می شود تا تکمیل پروژه 50 میلیارد تومن هزینه نیاز است.

او ادامه داد:جدا از این مبلغ 20-25 میلیارد برای تجهیزات می باشد و این  اورژانس 6 طبقه با مساحتی حدود 10 هزار متر  تقریبا حدود 75 میلیارد هزینه دارد که ما تاسیسش می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به نیاز استان به اورژانس هوایی،اظهار داشت:با توجه به رایزنی ها  و فعالیت های که انجام شده تا یک ماه دیگر اورژانس هوایی در استان خواهیم داشت.

در ادامه دکتر صلبی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در رابطه با وضعیت دارویی استان گفت: با توجه به شرایط و اوضاع کشور در بحث دارو هیچ مرزی بسته نیست و هیچ سفارشی لغو نشده  بعضی از مواقع بعضی از اقلام دارویی و برخی از برند هایی دارویی  همیشه همین گونه بوده و کمبود هایی داشته اما هیچ وقت اینگونه نبوده که  دسترسی بیمار به دارو حذف شود،دارو های نایاب هم داریم  و ما منکر این نمی شویم ولی سقفش مانند قبل است.

وی اظهار کرد:متاسفانه یک اضطرابی در جامعه وجود آمده که ممکنه دارو کم شود یا ورودش مختل شود این اضطراب در جامعه باعث شده برخی از دلالان هجوم بیاورند و برخی از دارو ها ذخیر شود. 

او ادامه داد:سیاست سازمان این است تولید دارو رونق پیدا کند و شکر خدا وضعیت تولید دارو هم خوبه و چیزی حدو 97 درصد 96 درصد دارو در کشور تولید میشود.

دکتر صلبی با اشاره به اینکه اگه بیماری با کمبود دارو مواجه شد میتواند با   190 تماس بیگریند،ادامه داد: در ساعت اداری  همکاران ما پیگیر می شوند و نتیجه را اعلام می کنند و  در ساعات غیر اداری به سازمان وصل می شود.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار