مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان؛

مهندس رحیمی:باتوجه به این که منابع گازی استان گلستان از۴ خط مختلف تامین میشود،هیچ مشکلی در گاز رسانی به شهروندان گلستانی نداریم.

برای زمستان پیش رو قطعی گازی در استان نخواهیم داشت/مصرف گاز گلستانی ها بیش از میانگین کشوری است

به گزارش گلستان ۲۴؛مهندس رحیمی مدیرعامل شرکت گازاستان گلستان در گفت و گویی باخبرنگار ما ،اظهار داشت:با توجه به اینکه  گازاستان گلستان از4 مسیرشاهرود،کیاسر مازندران، خراسان وکشور ترکمنستان تامین می شود بنابراین با عنایت به این موضوع برای فصل سرما درسطح استان مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به نزدیکی به فصل سرما،خاطرنشان کرد: در ایام بهار و تابستان با تلاش همکاران توانستیم خطوط شبکه و تغذیه گاز و همچنین تاسیسات گازرسانی را تعمیر و سرویس نماییم و آمادگی لازم برای خدمت رسانی مطلوب به مردم عزیز استان را داریم.

مهندس رحیمی با بیان اینکه تامین گازمصرفی دراستان بصورت کامل از 4 مسیرصورت گرفته،یادآور شد: زیرساختهای لازم درسطح استان نیز شامل خطوط اصلی انتقال،تغذیه و توزیع شهری و روستایی احداث گردیده است،لذا شهروندان محترم استان می توانند ازاین نعمت الهی بصورت بهینه بهره گیری نمایند و بدیهی است به منظورمقابله با حوادث احتمالی وکاهش تبعات قطع گازناشی ازآن،ضرورت دارد واحدهای تجاری، صنعتی،کشاورزی وبویژه نانوایی ها به سوخت دوم مجهز گردند.

مدیرعامل شرکت گاز استان،اظهار کرد:دراستان گلستان ازتعداد 979 روستای موجود، تاکنون 852 روستا ازنعمت گازطبیعی بهره مند شده اند و تعداد 25 روستا نیز درمرحله گازرسانی قراردارند وبا فراهم بودن شرایط لازم ،پیش بینی می شود این روستاها تا پایان سال 98 نیز ازنعمت گازبهره مند گردند.

وی ادامه داد:از مجموع روستاهای استان به دلایلی ازجمله قرارداشتن درطرح کوچ یا حریم خط انتقال گاز، قرار گرفتن در دهانه سد ، بالا بودن هزینه های گازرسانی و دارا بودن خانوار کمتر از20 ، درحال حاضر فاقد شرایط گازرسانی می باشند ؛ لذا با احتساب این روستاها ، تعداد روستاهای باقیمانده قابل گازرسانی استان به 19 مورد می رسد که در برنامه گازرسانی این شرکت قراردارند.

مهندس رحیمی با اشاره به میزان مصرف بالای گاز در استان،تصریح کرد:تقریباً حدود 70 درصد سبد انرژی کشورمان را گاز طبیعی تشکیل می دهد که سهم استان گلستان بالاتر از میانگین کشوری می باشد؛همچنین در مجموع در کشورما به دلایل مختلف میزان مصارف بالاتر از متوسط مصارف انرژی در جهان می باشد که دلایل فرهنگی  و زیرساختی از اهم آن می باشد ؛بنابر این توصیه به مصرف بهینه در حد ضرورت ،استفاده از تجهیزات نوین در ساخت و سازها و پوشیدن البسه مناسب فصل از جمله تاکیدات مورد نظر جهت صرفه جویی می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار