نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس اعتقاد دارد منافع اروپا از کشورمان مانع اجرای سیاست های ضدایرانی ترامپ مانند جلوگیری از دسترسی به سوئیف خواهد شد.

منافع اروپا در قبال ایران مانع قطع شدن دسترسی به سوئیف می‌شود/ کمپین فشار آمریکا با مقاومت قاره سبز مواجه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا ابراهیمی، در خصوص تلاش های اروپایی برای جلوگیری از قطع شدن دسترسی ایران به سوئیف در پی اعمال تحریم های ثانویه، گفت: شبکه مالی که امروزه بر مبنای دلار پایه گذاری شده بعد از جنگ جهانی دوم و با تلاش آمریکایی ها رقم خورد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی ها هم اکنون در تلاش هستند مراودات مالی خودشان را با ایران حفظ کنند از این رو همزمان با طرح ایجاد شبه سوئیف، با واشنگتن نیز وارد مذاکره شده اند، اظهار کرد: در واقع خروج ایالات متحده از برجام فرصتی را برای اروپایی ها بوجود اورد تا بیشتر از گذشته به سمت استقلال مالی و تقویت یورو حرکت کنند.

منافع اروپا از ایران مانع اجرای سیاست های ضدایرانی ترامپ

وی در این زمینه، ادامه داد: این مهم در حالیست که نباید فراموش کرد اروپایی ها منافع مالی مشترک با آمریکا نیز دارند از این رو تلاش می کنند از طریق مذاکره ایران را همچنان در سوئیفت نگه دارند تا مناقشه جدیدی ایجاد نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه چندی پیش وزیر خارجه آلمان پیشنهاد داد برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران باید به سمت اجرایی کردن ایده ساخت شبه سوئیفت برای بر مبنای سیستم پرداخت مالی مستقل از آمریکا حرکت کرد، تصریح کرد: این مهم نشان دهنده وجود اختلاف شدید بین آمریکا و قاره سبز است.

کمپین فشار آمریکا علیه ایران ناکام می ماند

ابراهیمی با اشاره به اینکه بخشی از کمپین فشار آمریکا علیه ایران اخراج کشورمان از سوئیفت است، افزود: این مهم در حالیست که برخی از مقامات آمریکایی نیز به این مهم اعتراض دارند و تلاش می کنند این تصمیم ترامپ اجرایی نشود تا باب مذاکره با ایران همچنان باز بماند.

جلوگیری از دسترسی ایران به سوئیفت امکان پذیر نیست

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان نتیجه گرفت که آمریکا هم اکنون به دلیل فشار اروپایی ها و همچنین ممانعت دولتمردان این کشور در آزمونی بزرگ قرار گرفته و به نظر نمی رسد بتوانند دسترسی ایران به سوئیفت را قطع کنند.

 

انتهای پیام / گلستان ما

 

ارسال نظر

آخرین اخبار