مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان:

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: سال گذشته هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطره در گلستان جمع آوری شد.

جمع آوری بیش از 8 میلیارد تومان فطریه در سال گذشته

به گزارش گلستان۲۴؛ اسکندر اسکندری صبح شنبه در خصوص اکرام ایتام و جمع آوری زکات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماه رمضان از ماه های پرکار کمیته امداد بوده و افطاردهی، توزیع سبد غذایی، توزیع کیسه های همیان مولا و اکرام ایتام را همزمان با شب های قدر برگزار می کنیم.

وی افزود: هشت هزار و ۱۹۷ فرزند یتیم و محسنین (غیریتیم) در استان داریم که شناسنامه معنوی برای آنها تهیه شده و یک یا چند نفر کفالت آنها را بر عهده می گیرند.

اسکندری گفت: به عنوان نمونه خیری کفالت هزار و ۲۰۰ نفر و حامی دیگری کفالت ۵۰۰ نفر را در گلستان به عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح از سال ۷۹ شروع شده است، ادامه داد: گلستان ۱۷ هزار و ۲۱۹ حامی دارد که کفالت هشت هزار کودک و نوجوان را بر عهده گرفته اند و ماهانه مبلغی را به حساب آنها واریز می کنند.

اسکندری در خصوص زکات فطره تصریح کرد: در شورای زکات با محوریت نماینده ولی فقیه در استان جمع آوری فطریه و زکات مطرح می شود و کمیته امداد دبیر این شورا است.

وی با بیان اینکه تنها به موسساتی که مجوز دارند، اجازه جمع آوری زکات داده می شود، اضافه کرد: گلستان در زمینه جمع آوری زکات جزو استان ها برتر کشور بوده و در زمینه زکات گندم و جو فعالیت گسترده ای دارد.

اسکندری گفت: در سال ۹۷، حدود ۵۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات (گندم، جو، گوسفند، گاو و زکات مستحبی) جمع آوری شد و هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم زکات فطریه پرداخت شد.

وی توضیح داد: از محل زکات، ۱۴۳ مورد تأمین جهیزیه، چهار هزار و ۱۵۰ خدمت درمانی، ۵۰ مورد آزادی زندانی، چهار هزار و ۸۴۵ خدمت تحصیلی، ۷۲ مورد احداث مسکن، ۵۶۴ مورد مرمت و بازسانی مسکن و کمک های معیشتی، ۴۳ مورد احداث مسجد و پنج خانه عالم، دو مورد احداث غسالخانه، هشت مورد احداث حسینیه، فاطمیه و زینبیه و غیره انجام شد.

اسکندری با بیان اینکه ۸۵ درصد اقدامات حمایتی و ۱۵ درصد عمرانی بوده است، افزود: هزار و ۳۳۲ عامل زکات در سطح استان فعالیت می کنند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار