سرپرست استانداری گلستان گفت: برخی از موازی کاری ها باعث کندی عقد قرارداد بانک با مالک واحد مسکونی شده بود که این امر برطرف شد.

موازی کاری بانک ها باعث کُندی بازسازی واحدهای مسکونی شده است

به گزارش گلستان۲۴؛میرمحمد غراوی، بعدازظهر دوشنبه در آیین افتتاح اولین واحد مسکونی بازسازی شده آق قلا، اظهار کرد: با تلاش بنیاد مسکن مصوبه هیئت وزیران برای جبران خسارت بخش مردمی بخصوص در واحدهای مسکونی چه روستایی و شهری را اخذ که این امر راهگشای استان شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن همچنین در خصوص تأمین مصالح اولیه مخصوصاً سیمان و فولاد تلاش کرد و توانستند آن را به محل اعزام کنند و اغلب مناطق آسیب دیده ما مشکلی از نظر مصالح ندارند.

غراوی با بیان اینکه پیگیری های خوبی هم در سطح ملی انجام شد تا کمک های لازم را برای منازل آسیب دیده مصوب کنند، گفت: برنامه ریزی ها خوب است ولی نگرانی هایی در خصوص کندی قرارداد در بانک ها است که در جلسه قرارگاه بازسازی استان، همه بانک ها اعلام همکاری کردند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند تا روند بازسازی شتاب گرفته و واحدها قبل از پایان سال به اتمام برسد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات مانند موازی کاری ها اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال پرونده در بنیاد مسکن تشکیل می شد و برخی از بانک ها براساس ضوابط داخلی دوباره این کار را انجام می دادند که در جلسه قرارگاه مقرر شد تا این ارزیابی را کنار بگذارند و همان پرونده بنیاد مسکن ملاک عمل برای انعقاد قرارداد باشد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار