مدیر امور منابع آب سه شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش درشرق استان گلستان اعلام کرد که میزان بارش های سال آبی امسال در سه حوضه آبخیز این منطقه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 73 درصد افزایش داشته است.

افزایش 73 درصدی بارش ها در سه حوضه آبخیز شرق گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛حسین قنبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: از ابتدای سال آبی ۹۸ - ۹۷ یعنی از اول مهر ۹۷ تا پایان اردیبهشت امسال میزان بارش در حوضه آبخیز رودخانه اترک گلستان ۴۱۰.۲ میلی متر، در حوضه رودخانه گرگانرود ۸۴۰.۹ میلی متر و درحوضه رودخانه قره سو نیز ۷۷۲.۹ میلی متر بوده است.

وی افزود: مطابق بارش‌های, انجام شده در سال آبی ۹۸ - ۹۷، میزان بارش در حوضه آبخیز رودخانه اترک ۷۳.۶ درصد، رودخانه گرگان رود ۷۲.۶ درصد و رودخانه قره سو نیز ۷۱.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است.

قنبری، میزان بارش از اول مهر ۹۷ تا پایان اردیبهشت امسال در گنبدکاووس را ۴۸۵.۴ میلی متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۹.۳ درصد و در مقایسه با دوره دراز مدت نیز ۷۶.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی، میزان بارش‌ها در ماه اردیبهشت امسال در گنبدکاووس را ۳۷.۵ میلی متر ذکر کرد و افزود: این میزان بارش اگرچه در مقایسه با ماه اردیبهشت سال قبل سه دهم درصد کاهش اما در مقایسه با ماه ادریبهشت در دراز مدت ۲۶.۳ درصد افزایش دارد.

وی همچنین میزان بارش‌ها در دو شهرستان مینودشت و گالیکش در ماه اردیبهشت امسال به ترتیب ۷۸.۶ میلی متر و ۱۲۶.۵ میلی متر اعلام کرد و گفت: بارش‌های این دو شهرستان به ترتیب ۱۰۰ و ۱۵۰ درصد نسبت به اردیبهشت سال قبل افزایش داشته است.

قنبری اضافه کرد: میزان بارش از اول مهر ۹۷ تا پایان اردیبهشت امسال در مینودشت ۸۹۶.۲ میلی متر و در گالیکش ۱۲۵۰.۸ میلی متر بوده است که از این حیث بارش‌ها در این دو شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸۳.۶ و ۹۱.۵ درصد بیشتر بوده است.

وی همچنین ادامه داد: از ابتدای مهر ۹۷ تا اردیبهشت امسال در مجموع میزان بارش‌ها در استان گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۷۰.۵ درصد و نسبت به دوره دراز مدت نیز ۷۱.۳۴ درصد افزایش داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار