یادداشت؛

اگر انشای دانش آموزان این است که تابستان را چگونه گذراندید؛تکلیف و مشق مدیران این است که تابستان را چگونه مدیریت می کنید.

مدیران گلستانی تابستان را چگونه مدیریت می کنند؟

احمد ملاشاهی از فعالان رسانه ای استان گلستان طی یادداشتی نوشت:تابستان شروع شده و یادگیری براساس نیاز ها کلید خورده، برخی نیاز مالی ندارند ولی فرزندشان را به مغازه یک آشنا می فرستند تا بیگانه با جامعه بزرگ نشود، برخی فرزندشان را به مهارتی می فرستند تا این باور ایرانی زنده شود که" هنر به از مال پدر"

اصرار بانوان نه چندان محجبه به ثبت نام فرزندشان در کلاس های قرانی شگفت زده ام کرد و بعد چند هفته، این نتایج بدستم رسید که "می خواهیم فرزندمان مرام داشته باشند و ما را در خلوت و تنهایی خانه سالمندان رها نکند.؛ورزش زورخانه ای در تابستان مثل دوران " پوریای ولی" پررونق است انگار همه وسط گود تربیت اند اما انگار ادارات فرهنگی و تربیتی استان  وارد گود نشدند.

فرهنگ و ارشاد اسلامی نه در مقوله فرهنگ ابتکاری دارد و نه در هنر ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی از ساماندهی مبلغانی که تخصص تربیت کودک دارند غافل مانده ، فنی و حرفه ای که  باید فعال تر از همه باشد بخاطر عدم حمایت ها در چند رشته محدود درجا می زند، شبکه استانی که باید مدام در پی جستجوی مهارت های جدید باشد و رقابت جوانان را به حوزه مهارت بکشاند همچنان   در"پانتومیم و لب خوانی  و ادا"به سر می برد و یا در بی خبری کلاس های مهارتی تابستانه است.

پارک علم و فناوری دانشگاهها مثل خودروی پارک شده بلااستفاده و یا کم استفاده مانده است. تنها دغدغه اموزش و پرورش هم در این ایام کرایه دادن کلاس ها به مسافران است. احتمالا معلمان نخبه و باانگیزه و مبتکر هم باید چادرهای مسافران را برای اموزش ها و مهارت های مختلف انتخاب کنند . 

اگر استاندار جدید گلستان می خواهد طعم نظارتی حوزه استانداری را به ادارات بچشاند در اولین اقدام مهم خود این ادارات را بخط کند و بخواهد و ببیند تابستان چه کردند و چه می کنند، شیفت ها چقدر بر مدار استفاده از فرصت تابستان است؟

اگر انشای دانش آموزان این است که تابستان را چگونه گذراندید، تکلیف و مشق مدیران این است که تابستان را چگونه مدیریت می کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار