مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: ظرفیت احداث شهرک صنعتی خصوصی در گلستان وجود دارد و سه متقاضی تاکنون پرونده تشکیل داده اند.

شهرک صنعتی خصوصی درگلستان احداث می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت اله خلیل زاده بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ظرفیت و مشتری ایجاد شهرک صنعتی خصوصی در گلستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه متقاضی برای ایجاد شهرک صنعتی خصوصی در گلستان پرونده تشکیل داده اند، افزود: شهرک های خصوصی و زیرساخت های آن توسط بخش خصوصی تامین می شود و شرکت شهرک ها ناظر بر اجرای آن خواهد بود و صدور مجوز بر عهده ماست.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان ادامه داد: هم اکنون دو تا از متقاضیان شهرک های خصوصی در گلستان در حال رایزنی برای دریافت مجوزها از محیط زیست و امور اراضی هستند.

وی به وضعیت شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان اشاره و بیان کرد: گلستان جزو ۱۵ استان کشور است که زیرساخت های نواحی و شهرک های صنعتی در شرایط مطلوبی است و همه شهرک ها و نواحی به جز گمیشان گازرسانی شده اند.

خلیل زاده با بیان اینکه ۸۹ درصد واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی گلستان به تصفیه خانه دسترسی دارند، تصریح کرد: هم اکنون نگاه کشاورزی بر استان حاکم است و کار کردن برای صنعتگران در این شرایط سخت است و امید داریم نگاه تخصصی صنعتی بر گلستان حاکم شود.

وی به موضوع وقوع سیل در گلستان هم اشاره کرد و گفت: سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال هفت میلیارد تومان به زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی خسارت وارد شده و با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت دو میلیارد تومان آن از ارتباطات صنایع کوچک تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد تومان از این اعتبار تاکنون تخصیص یافته است، اضافه کرد: همچنین سیل ۱۴۰ میلیارد تومان به ۹۳ واحد مستقر در نواحی و شهرک های صنعتی گلستان خسارت وارد کرده است.

به گفته خلیل زاده از ۴۰ واحد بهره بردار در شهرک صنعتی آق قلا به دلیل وقوع سیل هنوز ۹ واحد در فاز سه این شهرک راکد هستند و نتوانسته اند به چرخه تولید باز گردند.

وی با بیان اینکه گلستان به لحاظ ادوات و ساماندهی در شرایط سیل خوب نبود و فرماندهی متمرکز نداشتیم، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در سیل خیلی بیشتر از دستگاه های دولتی و مدیرانی که وظیفه داشتند به شرکت شهرک ها در خدمات رسانی کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه معاونان و مدیران شرکت شهرک های صنعتی گلستان از دوم فروردین تا ۱۰ اردیبهشت در شهرک صنعتی آق قلا مستقر بودند تا به صنعتگران کمک کنند، گفت: در این مدت رییس کمیته بحران یکبار در شهرک صنعتی آق قلا حضور یافت و فرماندار در این مدت بازدیدی از این شهرک نداشت و جا دارد از بخش خصوصی و سپاه، ارتش و آب منطقه ای برای در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات برای مدیریت سیل و تخلیه آب از شهرک صنعتی آق قلا تشکر کنم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار