۱۵ موکب استان گلستان برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین حسینی در شهرهای عراق مستقر می‌شوند.

آماده‌سازی موکب‌های حسینی گلستان برای عزاداری اربعین

گزارش گلستان ۲۴؛ همه ساله با سپری شدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مردم گلستان خود را برای تدارک حضور در اجتماع عظیم اربعین در کربلای معلی آماده می‌کنند.

در ایام اربعین، استان گلستان موکب هایی در شهرهای مختلف عراق خواهد داشت و در این موکب ها خدمات و امکانات بهداشتی و رفاهی به صورت رایگان به زائران ارائه می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در گلستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در سال جاری ۱۵ موکب از استان گلستان درخواست اعزام داشتند که پروانه ۱۲ موکب صادر و به موکب دار تحویل داده شده است و سه موکب هم در حال گرفتن مجوز هستند.

صفر معراجی افزود: از موکب های استان، دو موکب در مرز مهران (داخل کشور)، یک موکب در حرم طفلان مسلم، دو موکب در نجف، ۹ موکب در کربلای معلی و یک موکب هم برای اولین بار در سامرا مستقر خواهد شد.

وی با بیان این که در کاظمین و شهر بلد موکب نداریم، افزود: امسال سیاست بر این است که موکب ها از دهم تا بیست و یکم ماه صفر به زوّار خدمات ارائه کنند.

 

معراجی ادامه داد: موکب ها فعلاً در حال جمع آوری نذورات و تمهید مقدمات رفتن هستند و معمولاً از سوم و چهار صفر به عراق می روند.

یک موکب درمانی در کربلا مستقر می شود

وی توضیح داد: یک موکب درمانی داریم که در کربلا مستقر است و مابقی موکب ها با دارا بودن فضای خواب، کار اسکان و تغذیه (صبحانه و ناهار و شام) را انجام می دهند و علاوه بر آن ها خدمات جانبی دیگری که زائر نیاز دارد مانند کفاشی، درمانی، خیاطی و غیره را ارائه می کنند.

معراجی با اشاره به این که امسال افزایش تعداد زائران را شاهد خواهیم بود، گفت: با توجه به این که رهبری می فرمایند میزبان حقیقی مردم عراق هستند، ۶ موکب گلستان مشترک با عراقی کار می کنند تا مراودات بیشتر شود.

معراجی بیان کرد: گلستان معین کربلا است و باید ۱۰ هزار نفر را اسکان دهد و ۹ موکب توانایی این میزان خدمت را دارا هستند اما با استقبال علاقمندان به خدمت، بقیه موکب ها هم در مهران و برخی از شهرهای دیگر مستقر می شوند.

 

استقرار موکب علی بن موسی الرضا در منطقه حی العباس

م️سئول موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان هم خبر از اعزام اولین گروه از عوامل برپایی و استقرار این موکب خبرداد.

رضا جعفری گفت: موکب علی بن موسی الرضا (ع) گلستان برای پذیرایی زائران اربعین در منطقه حی العباس کربلا مستقر خواهد شد.

وی با بیان این که اولین گروه که گروه پیشرو و از عوامل برپایی و استقرار این موکب است، سه شنبه عازم کربلا می شوند، ادامه داد: خادمان موکب علی بن موسی الرضا (ع) که به مدت ۱۶ روز در کربلا خدمت رسانی می کنند، از دهم مهر به کربلا می روند.

م️سئول موکب علی بن موسی الرضا (ع) با بیان این که همه نوع خدمات از قبیل تغذیه، اسکان، بهداری و بهداشت و درمان و ایستگاه های صلواتی خواهیم داشت، تأکید کرد: این موکب امسال قرار است به بیش از ۱۱ هزار زائر خدمات رسانی کند.

گفتنی است که چند سالی است که از ابتدای ایام محرم و صفر دستجات عزاداری از استان و هیئت‌های عزاداری در قالب موکب‌ها و حسینیه‌های متعدد در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا خود را برای تدارک ایام اربعین آماده می‌کنند.

مهد میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان هم گفت که ۲۳۰ دستگاه اتوبوس کار جابجایی زائران اربعین حسینی گلستان را بر عهده دارند.

تاکنون بیش از چهار هزار و ۸۰۰ گلستانی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

پیش بینی می شود که امسال بیش از ۲۰ هزار گلستانی به پیاده روی اربعین امام حسین (ع) مشرف شوند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار