ماه مهر با همه زیبایی ها و تجدید خاطراتش برای والدین، نگرانی هایی را هم در بخش تامین سرویس سالم مدارس به همراه دارد.

سرویس مدارس؛ دغدغه ای برای آسایش دانش آموزان

به گزارش گلستان۲۴؛ ساعاتی دیگر تا بازگشایی مدارس باقی نمانده است و همه ساله قبل از آغاز سال تحصیلی خانواده ها دغدغه های زیادی از جمله سرویس مدارس فرزندان خود را دارند.

امری که از حساسیت زیادی برخوردار است زیرا رانندگان مسئولیت ایاب و ذهاب دانش آموزان را به عهده گرفته و بنابراین باید موارد و مسائلی را رعایت کنند.

سوارکردن خارج از ظرفیت خودرو، دیر حاضر شدن در محل، امنیت دانش آموزان و پیاده کردن آن ها در داخل مدرسه، فرسوده بودن خودروها و نرخ کرایه از نگرانی هایی است که خانواده ها با آن روبرو هستند.

سرویس مدارس در زندگی ماشینی امروزی یکی از ضرورت هایی است که در کنار حل کردن برخی از دغدغه ها، خود دغدغه ساز می شود.

رئیس پلیس راهور گلستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: با پایان یافتن تعطیلات تابستان و با آغاز به کار مراکز آموزشی که هزاران دانش آموز با انواع وسایل نقلیه و یا پیاده در محل مدارس حضور می یابند، شاهد بالا رفتن حجم ترددها به ویژه در روزهای نخستین خواهیم بود.

سرهنگ مرتضی فخری افزود: برای پیشگیری از بروز حوادث ناگوار برای دانش آموزان در هنگام آمد و شد به مدارس می طلبد همه دستگاه های ذیربط و مسئول نسبت به آن توجه و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

فخری گفت: رانندگان تایید صلاحیت شده مدارس به یاد داشته باشند، اعمال و رفتار آنها می تواند الگوی عملی برای دانش آموزان تلقی شده و همچنین حق واگذاری حمل دانش آموزان را به افراد فاقد صلاحیت ندارند.

 

وی بیان کرد: رانندگان سرویس های مدارس پس از ثبت نام در سامانه سپند و اخذ برچسب باید برچسب دریافتی را پشت شیشه عقب سمت راست الصاق تا برای دانش آموزان و اولیا قابل رویت باشد، و چنانچه رانندگان در طول سال تحصیلی اقدام به تخلفات حادثه ساز به تعداد سه مرتبه کنند کارت عضویت آنها باطل و مسئول شرکت مربوطه موظف به جایگزینی خودرو جهت ایاب و ذهاب دانش آموزان است.

فخری تصریح کرد: خودروهایی که درخواست مجوز سرویس مدارس می کنند باید از نظر فنی خصوصا چراغ های ترمز و راهنما، لاستیک و کمربند ایمنی تمامی سرنشینان آنها کاملا سالم و مجهز به کپسول آتش نشانی، جعبه کمک های اولیه، تابلو و بغل نویسی باشند و همچنین دارای چراغ گردان زرد بوده تا در هنگام سوار و پیاده شدن دانش آموزان که به منزله ایست برای سایر رانندگان است استفاده کنند.

 

وی از برخورد با رانندگان خاطی خبر داد و تأکید کرد: خودروهای سرویس از قبیل ون، مینی بوس، اتوبوس باید در کنار راننده فردی به عنوان مراقب دانش آموزان حضور داشته باشد تا امر سوار و پیاده کردن دانش آموزان توسط آنها صورت گیرد.

۱۱ شرکت حمل و نقل فعال در گرگان

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان هم گفت: ۱۱ شرکت سرویس مدارس در گرگان فعال بوده و به مدارس معرفی شده اند.

بهجت تربتی نژاد افزود: براساس بخشنامه همه مدارس شهرستان موظف هستند که اطلاعات دانش آموزان نیازمند سرویس را وارد سامانه سپند کنند و اطلاعات شرکت ها را هم، سازمان حمل و نقل شهرداری ثبت کرده است.

 

وی ادامه داد: نرخ کرایه هم در شورای شهر مصوب شده و نظارت هم بر خود شهرداری است و ما هم سعی می کنیم تا دانش آموزان بهتر ساماندهی شوند و تردد بهتر و ایمن تری داشته باشند.

۴۷۰ راننده گرگانی در طرح سپند ثبت نام کردند

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید حدود هزار راننده متقاضی فعالیت در سرویس مدارس هستند که از این تعداد علاوه بر دریافت مجوز های لازم، ۴۷۰ راننده در طرح سامانه سپند هم ثبت نام کردند.

احمد علی سالاری گفت: همه رانندگان سرویس مدارس پس از ثبت نام در سامانه سپند می توانند برچسب و آرم و علائم مخصوص را از سازمان حمل و نقل دریافت کنند.

وی توضیح داد: همه رانندگان و شرکت های سرویس مدرسه باید نسبت به رعایت دریافت نرخ مصوب اقدام کنند در غیر اینصورت شهروندان می توانند به واحد بازرسی و شکایات سازمان حمل و نقل واقع در بلوار غدیر مراجعه و یا با شماره های سازمان تماس بگیرند.

سالاری همچنین از افزایش ۲۰ درصدی نرخ سرویس مدارس خبرداد و نرخ کرایه سواری پژو، سمند و ال ۹۰ را ۱۲۰ هزار تومان، کرایه پراید و پیکان را ۱۱۰ هزار تومان، کرایه ون را ۹۰ هزار تومان و کرایه مینی بوس را ۷۲ هزار تومان اعلام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار