تلاش برای افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، لایروبی ۸ کیلومتر از رودخانه اترک و پیش بینی اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح افزایش تولید گوشت قرمز در استان از مهمترین خبرهای کوتاه امروز پنجشنبه گلستان است.

لایروبی رودخانه اترک و چند خبر کوتاه از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ معاون درمان علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس افق ۱۴۰۴ گلستان به حدود ۳ هزار تخت بیمارستانی احتیاج دارد.

عباس بدخشان اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که انجام شد مجوز احداث ۲ بیمارستان ۶۰۰ و ۴۷۶ تختخوابی در استان دریافت شده و تاکنون با ۳ سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای مشارکت در پروژه‌های بخش بهداشت و درمان از جمله شهرک سلامت و تامین تجهیزات پزشکی مذاکره شده است.

**

در نشست مشترک رییس دانشگاه منابع طبیعی و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان راه اندازی موزه علم و فناوری و تاریخ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، استفاده از ظرفیت خانه طبیعت دانشگاه، انجام پژوهش‌ها و تحقیقات مشترک و توجه به موضوع گردشگری مختص کشاورزی و منابع طبیعی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

**

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: امسال ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح افزایش تولید گوشت قرمز در استان گلستان اختصاص یافت.

مختار مهاجر اظهار داشت : گلستان در حال حاضر ۳.۵ درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کند و باتوجه به ظرفیت موجود این سهم تا سال ۱۴۰۴ به ۱۰ درصد خواهد رسید.

**

رعیت رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: دومین مسابقه بزرگ کتاب خوانی با عنوان اشک ها و عبرت ها بر اساس کتاب "پس از پنجاه سال ، پژوهشی تازه پیرامون قیام امام حسین" نوشته مرحوم سید جعفر شهیدی به مناسبت اربعین حسینی چهارشنبه اول آبان ماه برگزار می شود.

**

شجاع شفیعی مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای گلستان از عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه اترک تا کانال آلاگل خبرداد و گفت: این عملیات با هدف بازسازی نقاط تخریب شده و تسهیل در عبور جریان آب و دریافت سهم آب از رودخانه اترک مرزی و هدایت جریان آب به کانال آلاگل در ۲ بازه به طول ۸ کیلومتر در حال انجام است.

**

رضوانی مدیرکل زندانهای گلستان از اهدای کمک هزینه تحصیلی توسط انجمن های حمایت زندانیان استان به فرزندان زندانیان خبر داد و گفت: با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید برای کمک به ادامه تحصیل و ارتقا آموزش و کمک به خانواده های زندانیان نیازمند از محل اعتبارات انجمن های حمایت زندانیان استان ۵۶۱ بسته نوشت افزار و مبلغ ۲۳۵ میلیون ریال هدایای نقدی به فرزندان زندانیان پرداخت شد.

**

مدیرعامل گاز گلستان از اتمام عملیات اجرای تعمیرات خط ۳۰ اینچ گاز و وصل جریان گاز ۴ شهر و۷۷ روستا و واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: این مسیر خط انتقال که در حادثه سیل امسال آسیب دیده بود مرمت و گاز مشترکین ۴ شهر قرق، سرخنکلا، فاضل آباد و جلین به همراه ۷۷ روستا و تعدادی از واحدهای مستقر در مسیر وصل شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار