نشست بیانیه گام دوم انقلاب به همت و همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و ناحیه مقاومت بسیج در نمایشگاه کتاب گلستان برگزار شد و ابعاد این بیانیه مورد بررسی قرار گرفت.

نشست بیانیه گام دوم انقلاب در نمایشگاه کتاب گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان، نشست بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان و ناحیه مقاومت بسیج در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان که به عنوان سخنران در این نشست حضور داشت، اظهار کرد: این بیانیه حاکی از این است که ملت ما دوره طاقت فرسایی مثل جنگ، تحریم، ترور، فشار بین المللی را طی این ۴۰ سال را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند کمتر ملتی موفق به انقلاب شدند و در میان ملت هایی که انقلاب کردند کمتر ملتی به پیروزی رسیده اند و استقلالش را حفظ کرده است. 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این بیانیه هفت توصیه کرده اند، افزود: توصیه اول ایشان به علم و پژوهش بوده است، بالاخره پژوهش یک زیرساخت است برای کسی که راه طولانی را طی می کند.

وی افزود: توصیه دوم ایشان معنویت و اخلاق است یعنی به ملت توصیه می کنند هر دو را در خانواده پیاده سازی کنند و جامعه ما به هر دوی آن نیاز دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: سومین توصیه رهبری اقتصاد و بنیه اقتصادی جامعه است که باید شکوفا شود و مشکلات معیشت جامعه حل شود. 

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: چهارمین توصیه عدالت و مبارزه با فساد است، سیاست کلان کشور باید مبارزه با فساد باشد و هیچ کس نباید در برخورد با فساد کوتاهی کند و چنانچه کسی کوتاهی کند مجرم است. 

وی تصریح کرد: عزت ملی و مرز بندی با دشمن یکی دیگر از توصیه های رهبری در این بیانیه بوده است، چرا که دشمن، دشمن است و اگر مرزبندی نداشته باشد از تمام شرایط سواستفاده می کند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: سبک زندگی دیگر موردی است که رهبرمعظم انقلاب در این بیانیه به آن اشاره کرده اند و باید به دقت مورد توجه قرار گیرد، چرا که اگر به آن توجه نشود از دست می رود.

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: انسان باید در زندگی از سرک کشیدن به زندگی دیگران خودداری کند و از اعمال خودش مراقبت کند. 

وی در رابطه باآمار مطالعه اظهار کرد: آمارهای ارائه شده از وضعیت مطالعه نگران کننده است، در جمع بندی آمار مطالعه نباید خواندن قرآن و ادعیه محاسبه شود چراکه آن ها جزو مطالعه نیست و برای ثواب مطالعه می شود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: هر چیزی که به منظور یادگیری و زندگی خوانده شود مطالعه محسوب می شود اگر کسی ترجمه قرآن را مطالعه کند این جزو آمار مطالعه حساب می شود. 

لازم به ذکر است نمایشگاه کتاب گلستان از تاریخ ۲۴ آذر تا ۲۹ آذر ماه در محل نمایشگاه بین المللی گرگان پذیرای علاقه مندان است. 

یادآوری اجرای دو سرود زیبا و خاطره انگیز توسط نوجوانان بسیجی و دوستدار کتاب جلوه ای ویژه به این نشست داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار