استاندار گلستان گفت: با بالا رفتن میزان مصرف، گاز ۲۹ کارخانه صنعتی در استان از جمله کارخانه سیمان و آجزپزی قطع شده که بیکاری بیش از ۳ هزار کارگر را در پس داشته است.

تعطیلی ۲۹ کارخانه و بیکاری ۳ هزار کارگر گلستانی در اثر قطعی گاز

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس ظهر امروز در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان با بیان اینکه این بخش یکی از محورهای توسعه گلستان است، اظهارداشت: در سال‌های اخیر شاهد رشد تولیدات بخش کشاورزی در استان بودیم این در حالی است که در برخی سال‌ها از جمله امسال با حوادث طبیعی از جمله سیل مواجه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه گلستان در برخی محصولات از جمله گندم دارای رتبه‌های برتر کشور است، گفت: میزان تولید این محصول از 600 هزار تن در سال 92 به بیش از یک میلیون تن در سالجاری افزایش یافته است. این در حالی است که محصول بخشی از اراضی کشاورزی استان در اثر وقوع سیل به طور کامل از بین رفت.

استاندار گلستان ادامه داد: سالانه حدود 5 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می‌شود اما در میزان ارزش افزوده و درآمد اقتصادی شرایط خوبی نداریم.

وی تأکید کرد: باید از خام‌فروشی در بخش کشاورزی جلوگیری شود تا بتوانیم درآمد بهره‌برداران بخش کشاورزی را افزایش دهیم.

حق‌شناس در بخش دیگر سخنانش با اشاره به مصرف بالای گاز در کشور و به تبع آن در استان گفت: با بالا رفتن میزان مصرف، گاز 29 کارخانه صنعتی در استان از جمله کارخانه سیمان و آجزپزی قطع شده که بیکاری بیش از 3 هزار کارگر را در پس داشته است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار