استاندار گلستان گفت: تا پایان امسال نزدیک به یک‌هزار تخت‌های بیمارستانی در گلستان فعال می‌شود که تعداد تخت‌های بیمارستانی استان 40 درصد افزایش پیدا می‌کند.

افزایش 40 درصدی تعداد تخت‌های بیمارستانی گلستان تا پایان امسال/ آبگیری مخزن سد نرماب در تابستان سال جاری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد تخت‌های دولتی بیمارستان‌های استان گلستان 2 هزار و 250 تخت است و در شرایط کنونی درمان بیماران کرونایی این تعداد تخت‌ها در استان درگیر بودند.
وی با اشاره به 8 هزار تخت بیمارستان‌های خصوصی و تامین اجتماعی تصریح کرد: سرانه تعداد تخت‌های بیمارستانی استان گلستان نسبت به سرانه کشوری پایین بوده و با افزایش 40 درصدی تعداد تخت‌ها تا پایان امسال در استان سرانه تعداد تخت‌ها به میانگین کشوری نخواهد رسید.
استاندار گلستان با بیان اینکه شیوع کرونا محدودیت‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است، ادامه داد: با وجود شیوع کرونا و محدودیت‌های منابع مالی به لحاظ تحریم‌های اقتصادی فعالیت‌های عمرانی و ارائه خدمات به مردم همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به زهکشی اراضی گلستان خاطرنشان کرد: تا مهرماه امسال 130 هزار هکتار از اراضی گلستان زهکشی شده و به بهره‌برداری می‌رسد و تنها 150 هزار هکتار از 380 هزار هکتار اراضی زهکشی گلستان باقی خواهد ماند.

* آبگیری مخزن سد نرماب در تابستان سال جاری/ 1500 میلیارد برای تکمیل سد نرماب نیاز است
حق‌شناس از آبگیری مخزن سد نرماب در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته 100 میلیارد تومان و امسال نیز همین مبلغ برای پروژه سد نرماب در نظر گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال مخزن این سد آبگیری شود.
وی اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه شامل شبکه توزیع، انتقال و دیگر تجهیزات آن به یک‌هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
استاندار گلستان راه‌اندازی بیمارستان رامیان را یکی از ضروریات دانست و ادامه داد: امید داریم این پروژه مهم که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار