فرماندار گنبدکاووس گفت: به سبب مشکلات ایجاد شده برای سایت بازیافت زباله آزادشهر؛ تا یک ماه آینده زباله‌های این شهرستان مرزی به سایت بازیافت آق قلا منتقل خواهد شد.

اخبار کوتاه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ عبدالقدیر کریمی در کارگروه مدیریت پسماند گنبدکاووس اظهار داشت: روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود که پیش از این برای بازیافت و دفن بهداشتی به سایت زباله آزادشهر منتقل می‌شد.

وی گفت: باتوجه به مشکلاتی که درچند هفته گذشته برای سایت بازیافت زباله آزادشهر ایجاد شده و همچنین به سبب مشکلات زیست محیطی و بهداشتی که برای دفن بهداشتی زباله درسایت قدیم شهر گنبدکاووس وجود دارد، چاره‌ای جز انتقال زباله‌های این شهرستان به سایت بازیافت آق قلا نیست.

استان ۱.۹ میلیون نفری گلستان دو سایت بازیافت زباله در شهرستان‌های آق قلا و آزادشهر دارد که به ترتیب ویژه بازیافت زباله‌های شهرستان‌های واقع در غرب و شرق استان هستند.

***

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت که برای اجرای عملیات آزادسازی تصرفات بستر رودخانه های استان ۹ قرارداد به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در سال های اخیر منعقد شده است.

حسین دهقان در نشست بررسی عملکرد قراردادهای آزادسازی تصرفات بستر و حریم رودخانه های گلستان اظهار داشت: اکنون قراردادهای آزادسازی تصرف بستر و حریم رودخانه ها در شهرستان های گرگان و آق قلا دارای پیشرفت ۱۰۰ درصد است.

از مجموع ۲۸۵۰ کیلومتر رودخانه‌های شناخته شده استان گلستان ۶۵۰ کیلومتر آن در شهرها و روستاها جریان دارند.

تاسیسات زیربنایی و راه ها ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه ها را احاطه کرده و ۱۴۰۰ کیلومتر در جنگل ها، مراتع و اراضی کشاورزی جریان دارند.

سید محسن حسینی سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در نشست اخیر با مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت: اخذ سند برای بستر رودخانه های استان با هدف مبارزه با "رودخانه خواری" از برنامه های اصلی شرکت است.

***

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان گفت: از حدود سه هزار تاکسی درون این شهر ۸۲ درصد آن دو گانه سوز است.

محمد مهدی کمال غریبی  افزود: شهر ۳۵۰ هزار نفری گرگان ۲ هزار و ۹۳۳  تاکسی، هزار و ۱۸۶ خودرو آژانس و یک هزار ۶۷ خودرو سرویس مدرسه  و ۷۲۳ وانت بار مجاز دارد که حدود ۵۳ درصد این وسایط نقلیه عمومی دوگانه سوز هستند.

وی به برنامه دولت برای دوگانه سوز کردن خودروهای بنزینی فعال در حوزه حمل و نقل عمومی شامل تاکسی، آژانس و سرویس مدارس با استفاده از یارانه اشاره کرد و گفت: متقاضیان می توانند در سامانه www.gcr.niopdc.ir ثبت نام کنند تا بعد از تایید اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری و اعمال اولویت‌ها برای مراحل بعدی فراخوانده شوند.

***

تا پایان خرداد ماه جاری پیست موتورسواری گرگان با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر در حوالی روستای کریم آباد به بهره برداری می رسد.

***

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: هتل ورزش گرگان در صورت تامین اعتبار برای تجهیز آن امسال به بهره برداری خواهد رسید.

برزمینی همچنین گفت: در شهرستانهای گالیکش و مراوه تپه که شرایط نسبتا پایداری (از آلودگی کرونا) ایجاد شده است؛ محدودیتی برای فعالیت باشگاههای ورزشی و استخرها وجود ندارد.

***

پرویز فرخی دبیر هیات والیبال استان به درخواست میزبانی بندرترکمن و آق قلا از مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی کشور اشاره کرد و گفت: با موافقت صورت گرفته این مسابقات امسال برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار