معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان:

چراغعلی گفت: با توجه به اهمیت مسئله شخص استاندار گلستان پیگیر وضعیت خلیج گرگان و دریا است.

شخص استاندار مسئله خلیج گرگان و دریا را پیگیری می کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان در گرگان به آخرین وضیعت خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مسئله شخص استاندار گلستان پیگیر وضعیت خلیج گرگان و دریا است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: در آخرین ارتباط استان گلستان با سازمان محیط زیست بنا شد با اقدامات کارشناسی بحث لایروبی یا عدم لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان تعیین و تکلیف شود.

 

چراغعلی با بیان اینکه برخی کارشناسان بر این باور هستند که لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان می تواند اثر معکوس داشته باشد، افزود: موضوع خلیج گرگان در حوزه محیط زیست نیز با نظر مساعد رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه نیز در حال پیگیری است.

 

وی به اقدامات سیل سال گذشته اشاره کرد و گفت: پس از بحران سیل سال گذشته در حوزه لایروبی رودخانه ها شاهد اتفاقات خوبی بودیم به گونه ای که میزان لایروبی سال 98 در استان بی سابقه بود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان ابراز داشت: البته به این مهم نیز اعتقاد داریم که چند هزار کیلومتر مصب رودخانه وجود دارد و باید در این حوزه کار گسترده تری انجام شود و فقط نباید به لایروبی خروجی رودخانه ها و زیر پل ها بسنده کرد.

 

چراغعلی یادآور شد: چند رودخانه اصلی و بستر سدها نیاز به رسوب زدایی دارند ولی با همکاری نیروهای مسلح از جمله قرارگاه خاتم و ارتش برای جلوگیری از مخاطرات در سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این حوزه رقم خورد.

 

وی گفت: همچنین در حوزه ساخت و ساز و مقاوم سازی منازل سیل زدگان نیز شاهد همت جهادی و اقدامات خوب و ارزشمندی در استان بودیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار