مدیر کل اوقاف گلستان در تور رسانه ای بزرگترین موقوفه شمال کشور :

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: امروز می بینیم مشکلات مختلفی در عرصه های اجتماعی و فرهنگی جامعه وجود دارد و وقف و احیا آن به مردمی کردن اقتصاد و پیشکیری از تجمع ثروت در کانونهای خاص و توزیع عادلانه ثروت کمک شایانی خواهد کرد.

اوقاف به دنبال مردمی کردن اقتصاد و توزیع عادلانه ثروت است/ کلنگ زنی حوزه علمیه رامیان ظرف یک ماه آینده

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین روح الله سلیمانی فرد مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان عصر امروز در تور رسانه ای از طرح های اقتصادی و دانش بنیان اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: موقوفات از دیرباز با کارکرد اجتماعی و فرهنگی و مذهبی بنیان نهاده شدند .

سلیمانی فرد افزود: امروز می بینیم مشکلات مختلفی در عرصه های اجتماعی و فرهنگی جامعه وجود دارد و وقف و احیا آن به مردمی کردن اقتصاد و پیشکیری از تجمع ثروت در کانونهای خاص و توزیع عادلانه ثروت کمک شایانی خواهد کرد.

وی تاکید کرد : وقف یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی است و استان گلستان در این امر پیشرو بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد : در استان گلستان 5 هزار و 500 موقوفه و بالغ بر 70 هزار رقبه داریم که از این تعداد 8 هزار و 400 رقبه با کاربری با مساحتی افزون بر 6 هزار هکتار در بخش کشاورزی است.

سلیمانی فرد ادامه داد: یکی از این موقوفات ،‌ موقوفه مرحوم میرسعدالله ایلخانی است که ۳۶۵ هکتار می باشد و اگر طرح های اینچنینی با خرد جمعی و طرح های دانش بنیان تجمیع شوند ، توسعه عظیمی در سبد اقتصادی استان و خانواده و جهش تولید بوجود آمده و پشتوانه خوبی برای فعالیتهای قرآنی و کاهش آسیبهای اجتماعی می شود .

وی همچنین بیان کرد : از نخبگان ، سازمان ها و نهادها و همچنین جهاد دانشگاهی تشکر می کنم که چنین طرح های را با هدف اقتصاد مقاومتی و رویکرد دانش بنیان پایه گذاری کردند و ما همچنین دنبال طرحهای مولد و نوگرا هستیم.

کلنگ زنی حوزه علمیه رامیان تا یک ماه آینده

حجت الاسلام حسینی رییس اوقاف و امور خیریه آزادشهر نیز در این بازدید به خبرنگاران گفت : مجموع موقوفه میرسعدالله ایلخانی 730 هکتار بوده که واقف خیراندیش در 135 سال قبل بخشی از آن را به مساحت 365 هکتار وقف حوزه علمیه سعدیه رامیان کرده است.

حسینی اضافه کرد :  قبل از انقلاب این اراضی در تصرف پهلوی بود که پس از آن در اجاره بنیاد مستضعفان قرار گرفت. در سال 1392 در نشست‌های مختلف که بین اصحاب وقف و بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور برگزار شد فراخوانی برای استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان در این مجموعه صادر شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار گلستان ما در خصوص عمل به نیست واقف در خصوص ساخت حوزه علمیه رامیان گفت : این موقوفه از سال ۹۲ وارد طرح باغی شد و تا چهار سال اول هم محصول نداشت اما از سال ۹۶ به بعد وارد محصول دهی شد و در حال حاضر از مجموع درآندهای خاصلهبه دنبال ساخت حوزه علمیه در رامیان هستیم .

حسینی افزود : مقدمات این کار نظیر تملک زمین های اطراف انجام شد و با شهرداری هم برای گرفتن پروانه وارد مذاکره شدیم و پروانه آماده شود مراسم کلنگ زنی این حوزه علمیه انجام می شود .

قرارداد طرح ده ساله و به صورت مشارکتی است

همچنین پورقاسم مجری این طرح در توضیحاتی گفت: 6 طرح برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه ارسال شد که بعد از سه ماه بهترین طرح پذیرفته شد و بعد از فرآیند قانونی در قالب قراردادی 10 ساله به مجریان طرح واگذار شد.

وی یادآور شد: 43 هکتار از این موقوفه که محل تجمع نخاله‌های ساختمانی بود، 23 هکتار نیزار، 8 هکتار باتلاق بود و تبدیل به معضل بود پاکسازی شد.

پورقاسم بیان داشت : ۱۴ کیلومتر خندق به ارتفاع یک متر و چهل به جهت اقدامات سیل و حفاظت از موقوفه اطراف آن دایر کردیم که ما بهترین ثمره احداث این کانال را در جریان سیل دیدیم .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار