​مازندرانی گفت: تاکنون پنج هزار و ۸۰۵ پرونده برای اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در گلستان تشکیل شده که بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت می شود.

تشکیل ۵۸۵۰ پرونده برای اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی» ظهر امروز (جمعه 7 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: 17 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری برای دریافت حق بیمه بیکاری در ایام کرونا ثبت نام کردند که در سه ماهه اسفند تا اردیبهشت ماه بیش از 5 هزار و 800 نفر از بیمه بیکاری بهره مند شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: همچنین به منظور حفظ اشتغال 14 رسته شغلی که در ایام کرونا با مشکلات اقتصادی رو به رو شدند دولت به شرط عدم تعدیل نیرو تسهیلاتی به ازای هر کارگر دارای بیمه تامین اجتماعی در نظر گرفته است که در این راستا 547 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت.

 

مازندرانی متذکر شد: در این بخش تاکنون پنج هزار و 805 پرونده تسهیلات به بانک ها معرفی شده است که بیش از 190 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت می شود.

 

وی افزود: رانندگان تاکسی و کسانی که بیمه خویش فرمایی دارند 6 میلیون تومان و برای  کارخانجات بیش از 16 میلیارد تومان به ازای هر کارگر تسهیلات در نظر گرفته شده است و بالغ بر 14 میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: در مرحله نخست برای افراد بیمه شده تسهیلات پرداخت می شود و با پیگیری انجام شده افرادی که فاقد بیمه هم هستند این تسهیلات در نظر گرفته شده است.

 

مازندرانی ابراز داشت: اطلاع رسانی در  بخش های مختلف برای دریافت این تسهیلات انجام شده است تا این افراد در سامانه کارا تسهیلات کرونا مراجعه کنند و  ثبت نام این افراد هزینه ای به دنبال نخواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار