مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف با اشاره به تفاهم نامه معاونت روستایی ریاست جمهوری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت: در راستای این تفاهم نامه بیمه اجتماعی را برای ۴۰۰ قالیباف در دستور کار داریم.

قالیبافان فاقد بیمه اقدام کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره بیمه قالیبافان گفت:حدود 20روز قبل معاونت روستایی ریاست جمهوری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان وعشایر تفاهم نامه ای را منعقد کردند که 1400 نفر را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار دهند.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود 400نفر به قالیبافان کشور اختصاص یافت,با توجه به اینکه اتحادیه سراسری فرش دستباف تنها کارگزار رسمی و تخصصی قالیبافان در استان تهران است، اقدام به ثبت نام قالیبافان کرده است. هر قالیبافی که فاقدبیمه دولتی باشد,می تواند به صورت رایگان وارد سامانه اتحادیه به نشانی  http://taavon.co/ شود و ثبت نام کند.

 بهرامی افزود:نوع این بیمه, بیمه اجتماعی قالیبافان, صندوق اجتماعی کشاورزان, روستاییان وعشایراست. این بیمه مربوط به ازکار افتادگی, مستمری و بازنشستگی است. افرادی که دفترچه درمان می خواهند باید از دفترچه سلامت استفاده کنند.

 مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف گفت:ثبت نام برای قالیبافان رایگان است. بعد از اینکه قالیبافان ثبت نام کردند و لیست به صندوق داده شد, قرار شده است که دولت در سال اول حق بیمه 15سال اول متقاضیان را پرداخت کند. درسال های آتی خودشان 30درصد حق بیمه را پرداخت می کنند و دولت 70درصد حق بیمه را پرداخت می کند.

 بهرامی با بیان اینکه شرط ثبت نام برای متقاضیان سن کمتر از 50سال است, بیان کرد:مدت زمان خدمت برای بازنشستگی مانند تأمین اجتماعی است, شخص می بایست 30سال حق بیمه و سابقه بیمه داشته باشد تا بازنشسته شود و کارت قالیبافی حتماً داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار