مسئول مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های جوانان در توسعه استان، گفت: ایده‌های فناورانه و نوآورانه جوانان مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

ایده‌هایی برای شتاب‌دهی توسعه گلستان/ جوانان گلستانی پای کار پیشرفت و آبادانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ خطیر نامنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به اینکه استان گلستان یکی از پرظرفیت‌ترین استان‌های کشور برای توسعه و پیشرفت است، اظهار کرد: نکته مهم و اساسی این است که مزیت‌های نسبی استان را به درستی شناسایی کنیم و بتوانیم در نهایت با ایده‌ها و ابتکاراتی متناسب با نیاز روز جامعه مسیر پیشرفت استان را ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان گلستان در راستای رسالت‌های خطیر خود مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان را بر همین اساس فعال کرده است، افزود: این مرکز در نظر دارد با شتاب‌دهی به مسیر پیشرفت و توسعه استان ظرفیت‌های این حوزه را با کمک جوانان فعال‌تر کند.

مسئول مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی استان گلستان با تاکید بر اینکه این مرکز در سراسر کشور و در استان‌های مختلف متناسب با ظرفیت‌های آن استان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: در استان گلستان با نظر کارشناسان و بررسی‌های عالمانه سه محور به عنوان رویکرد مرکز در سال آتی انتخاب شده است.

خطیرنامنی گردشگری و صنایع دستی، گیاهان دارویی و فناوری اطلاعات را سه رویکرد برگزیده استان گلستان برای شتاب‌دهی به توسعه دانست و اضافه کرد: جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله می‌توانند ایده‌های خود را در این سه محور تا ۱۴ بهمن ماه به جهاد دانشگاهی استان گلستان و یا سامانه مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جوانان ارسال کنند.

وی از ارائه خدمات رایگان مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی استان گلستان به جوانان فعال و نخبه خبر داد و تاکید کرد: قرار دادن فضای کار اشتراکی برای تیم‌سازی، حضور در رویداد چندروزه استارتاپی، برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی، بازدید از گلخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی فناور محور، ارائه مشاوره و پایش طرح‌های کارآفرینی و ... از جمله خدمات این مرکز می‌باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار