پیش‌بینی ناپایداری هوا در ۲ روز آینده، مواج‌شدن دریای خزر و کاهش تمایل صیادان برای ماهی‌گیری به دلیل نگرانی از تکرار حادثه تصادف دریایی روز گذشته شده، موجب افزایش قیمت ماهیان پرطرفدار شب عید مانند کپور و ماهی‌سفید در گلستان شد .

امواج دریای خزر موجب افزایش قیمت ماهی شب عید در گلستان شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، طوفانی شدن دریای خزر در روزهای پایانی سال و سخت شدن امکان حضور ماهی‌گیران گلستانی در این پهنه آبی سبب کاهش صید انواع ماهیان خزری شده است .

مشاهدات روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا حاکی است که میزان ماهی در غرفه های بازار ماهی بندرترکمن و گمیشان نسبت به روزهای قبل کاهش محسوسی داشته و همین عامل بر افزایش قیمت این آبزی پرطرفدار شب عید تاثیر مستقیم گذاشته است.

قیمت امروز هر کیلو کپور در بازار ماهی بندرترکمن حدود ۷۵۰ هزار و ماهی سفید یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال است که نسبت به هفته قبل بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر شده است.

اراز قربان‌ایری یکی از غرفه داران این بازارچه معتقد است که مواج شدن دریا و کاهش صید سبب کاهش ماهی ورودی به بازار و در نتیجه افزایش قیمت ماهی شده است.

وی گفت: حادثه بامداد دیروز و زخمی شدن صیادان نیز بر میزان تمایل حضور صیادان به دریای خزر تاثیر خواهد گذاشت.

وی بیان کرد: همچنین گشت های حفاظت شیلات برای جلوگیری از صید قاچاق در فصل تخم ریزی ماهیان در روزهای پایانی سال افزایش یافته و با کاهش صید، قیمت ماهی در بازار بیشتر می شود.

به گزارش ایرنا تصادف ۲ فروند قایق ماهی‌گیری در نخستین ساعات بامداد دیروز چهارشنبه در سواحل خزر در شهرستان بندرترکمن موجب مجروح‌شدن هفت صیاد غیرمجاز شد.

بر اساس اعلام مدیرکل هواشناسی گلستان با ورود سامانه ناپایدار جوی از ظهر فردا جمعه به استان، ارتفاع امواج در دریای خزر به ۱.۵ متر و سرعت وزش تندبادهای دریایی به ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در ۴۸ ساعت آینده لازم است همه فعالیت‌های دریایی تعطیل شود.

نوربخش داداشی اظهار داشت: در این مدت تردد قایق‌های صیادی و گردشگری خطرناک است و فعالان مزارع پرورش ماهی در قفس و شاغلان تاسیسات دریایی برای مواجهه با امواج دریا باید نسبت به استحکام بخشی سازه های شناور خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا حدود ۲۰ مزرعه پرورش ماهی در قفس در نقاط فراساحلی گلستان دایر است و قریب به ۲ هزار فروند قایق نیز در دریای خزر و خلیج گرگان به ماهیگیری و فعالیت های مرتبط با گردشگری می‌پردازند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار