رئیس دادگستری کلاله اعلام کرد؛

رئیس دادگستری کلاله گفت: در سال ۹۹ ، تعداد ۲۰ هزار و ۸۳۶ پرونده به دادگستری کلاله وارد شده که کارکنان دادگستری با وجود محدودیت های کرونا علاوه بر مختومه کردن پرونده های مذکور، ۳۰۰ فقره از پرونده های گذشته را نیز مختومه کرد.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ سید احمد حسینی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شهدای هفت تیر در مسجد جامع کلاله برگزار شد؛ اظهار داشت: براساس نظرسنجی معاونت آمار و انفورماتیک قوه قضاییه ۷۶ درصد مراجعین دادگستری کلاله از عملکرد دادگستری ابراز رضایت کرده و دادگستری کلاله از این حیث رتبه چهارم استان را دارا است.

وی افزود: در سال ۹۹، تعداد ۲۰ هزار و ۸۳۶ پرونده به دادگستری کلاله وارد شد که کارکنان دادگستری با وجود محدودیت های کرونا علاوه بر مختومه کردن پرونده های مذکور، ۳۰۰ فقره از پرونده های گذشته را نیز مختومه کرد.

رئیس دادگستری کلاله ادامه داد: دادگستری کلاله در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان نیز موفق عمل کرد و قضات این شهرستان در سال ۹۹، به میزان ۱۸ درصد کمتر از سال ۹۸ از مجازات زندان استفاده کردند و در عوض متهمین را به مجازات های جایگزین حبس از جمله کاشت و نگهداری تعداد ۶ هزار و ۸۷۰ اصله نهال در ورودی و خروجی شهر ( مسیر جاده کلاله تا دو راهی گالیکش و کلاله تا پمپ بنزین روستای دهنه) محکوم کردند.

حسینی گفت: این دادگستری، در راستای افزایش کیفیت رسیدگی ها و اتقان آرا شعبه اول محاکم حقوقی کلاله با کمترین نقض آرا در مرجع تجدیدنظر  (۶ درصد نقض آرا)  رتبه اول استان را کسب کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای هوشمندسازی دادگستری و ارتقای دادرسی الکترونیکی نیز اقدامات خوبی در کلاله انجام شده به نحوی که ۸۱ درصد اخطاریه های دادگستری به صورت الکترونیکی به مردم ابلاغ می شود. ارتباط سیستمی با پزشکی قانونی اداره ثبت اسناد و نیروی انتظامی برقرار شده و مکاتبات با این مراجع الکترونیکی انجام می شود و شرایط و امکاناتی فراهم شده که اصحاب پرونده به جای حضور در دادگاه بتوانند به صورت الکترونیکی و ارتباط تصویری در جلسات دادرسی شرکت کنند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار