واکسیناسیون یک میلیون و ۱۰۰ هزار معلم و کارکنان مدارس از اول مرداد آغاز می‌شود و موضوع بازگشایی زودهنگام مدارس منتفی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد، تشکیل کلاس‌های حضوری و یا مجازی در هر استان براساس رنگ بندی کرونا در همان منطقه خواهد بود.

محمد محسن بیگی گفت: براساس کمیته مشترکی که بین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعیین شده ممکن است یک کلاس یا یک مدرسه به طور موقت در طول سال تحصیلی غیرحضوری شود. برخی از درس‌های مدرسه نیز در سال تحصیلی جدید به صورت مطالعه آزاد ارائه خواهد شد.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: طبق نظام نامه مراقبت مبتنی بر مدرسه فاصله بین دانش آموزان طبق روند پارسال حداقل یک و نیم متر خواهد بود و کلاس‌های حضوری حداکثر یک ساعته برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: زنگ‌های تفریح در سال تحصیلی آینده برقرار خواهد بود، اما از ورزش‌های پر برخورد و تجمعی در زنگ ورزش دانش آموزان جلوگیری به عمل خواهد آمد و ورزش دانش آموزان به ورزش‌های انفرادی و یا مجازی منحصر خواهد شد.

وی گفت: همچنین بسیاری از فعالیت‌های جانبی داخل مدرسه که احتمال برخورد فیزیکی نزدیک را فراهم می‌کنند در سال تحصیلی جدید لغو می‌شوند. در نظام نامه مراقبت از مدرسه همچنین موارد تعطیلی مدارس در اثر آلودگی ویروس کرونا در بین دانش آموزان و کارکنان مدرسه مشخص شده است.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: سرویس‌های مدارس برای خودرو‌های سواری حداکثر ۳ نفره و خودرو‌های ون حداکثر ۱۰ نفر خواهد بود و رانندگان سرویس‌ها نیز حتما واکسینه خواهند شد.

محسن بیگی تصریح کرد: واکسیناسیون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از معلمان و کارکنان مدارس از یکم مرداد آغاز می‌شود و موضوع بازگشایی زودهنگام مدارس نیز منتفی بوده و مدارس از یکم مهر بازگشایی خواهند شد. واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال هنوز در برنامه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش نیست.

مدیرکل تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز ۱۳۰ میلیارد تومان سرانه بهداشتی به مدارس اختصاص یافته، اما در سال جدید هنوز سرانه‌ای را به مدارس نداده ایم.

بیگی گفت: برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده مدارس از اعتبارات دولتی و کمک خیرین استفاده خواهیم کرد. شیوه نامه بازگشایی مدارس تا ۱۵ مرداد به همه مدارس ابلاغ خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار