پیرمرد ۸۵ ساله‌ای که از روز پنجم تیرماه در مناطق جنگلی شهرستان علی آبادکتول گم شده بود؛ با وجود به کارگیری گروه‌های جست‌وجو هنوز پیدا نشده است.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از  گرگان،استان گلستان به سبب داشتن جنگل‌های انبوه هیرکانی، آبشارها، رودخانه‌ها و سایر جاذبه‌های طبیعی، همواره محل حضور تورهای گردشگری و مسافرانی از سایر شهرها و استان‌هاست و مردم این استان هم با جود دسترسی آسان به مناطق جنگلی، روزهای تعطیل و ایام فراغت خود را در این محل‌ها حضور پیدا می‌کنند.

اما آشنا نبودن برخی از مردم و سهل انگاری در مراقبت آنان از کودکان و سالخوردگان بعضا اتفاقات تلخی را رقم زده است. گم شدن در محیط‌های جنگلی و کوهستانی در استان گلستان به یکی از دغدغه‌های جدی تبدیل شده است به ویژه بعد از حادثه‌ای که تیرماه پارسال و با گم شدن یکی از اعضای تور گردشگری جهان نمای کردکوی، بسیار مورد توجه قرار گرفت.

حادثه‌ای که پایانی بسیار تلخ داشت و بعد از حدود یکماه جنازه " سها رضانژاد" در دره‌ای که نزدیک کمپ این گروه بود توسط گروه‌های هلال احمر و کوهنوردان پیدا شد. پس از آن مفقودی معین شریفی در جنگل‌های کردکوی سروصدای زیادی پیدا کرد و پس از حدود 4 ماه، جنازه وی کشف شد و البته در این مورد، قتل این شهروند برای پلیس محرز شده و پیگیری‌های پلیسی همچنان ادامه دارد.

اما پس از این اتفاقات تلخ هم هر از گاهی خبری از مفقود شدن و گم شدن افرادی در عرصه‌های جنگلی شنیده می‌شود، از گم شدن تعدادی کوهنورد تا کودک خردسال که البته با تلاش نیروهای هلال احمر همه این افراد پیدا شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

در تازه‌ترین حادثه پیرمرد 85 ساله‌ای که برای گردش و استراحت به منطقه جنگلی کبودوال شهرستان علی آبادکتول رفته بود، از روز پنجم تیرماه مفقود شده و هنوز خبری از وی به دست نیامده است.

تلاش تیم‌های عملیات و جست‌وجوی هلال احمر در دو روز گذشته بی نتیجه بوده و سگ‌های تجسس هم به کارگیری شده‌اند تا شاید بتوانند این پیرمرد را پیدا کنند. ساعت 17:45 دقیقه روز شنبه ( پنجم تیرماه) خبر گم شدن این فرد به هلال احمر شهرستان علی آبادکتول اعلام و پس از جست‌وجوها آغاز شد.

ربیع‌اله افشانی، سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان علی آبادکتول در این باره اظهار داشت: پس از اینکه خبر مفقود شدن این فرد به ما اعلام شد بلافاصله گروه‌های عملیات و جست‌وجو را ساماندهی و به منطقه آبشار کبودوال اعزام کردیم.

وی گفت: این پیرمرد 85 ساله اهل شهر شوش استان خوزستان بوده و آشنایی به این محل نداشته است. 5 گروه عملیاتی در همان ساعات نخست در محل حاضر شدند و کار جست‌وجو را آغاز کردند. ضمن اینکه از خودروهای کمک‌دار برای یافتن این فرد، استفاده کردیم که متأسفانه نتوانستیم اثری از او پیدا کنیم.

افشانی افزود: شب نخست حادثه، جست‌وجو تا ساعت 23 ادامه داشت اما از روز گذشته تیم‌های آنست ( سگ‌های تجسس) هم به گروه‌های عملیاتی اضافه شدند و کار جست‌وجو ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش گروه‌های عملیاتی گفت: مأموران منابع طبیعی، جمعی از آفرودسواران و گروه‌های کوهنوردی برای پیدا کردن این پیرمرد 85 ساله در حال کمک هستند اما امروز که در سومین روز این حادثه قرار داریم هنوز نتوانستیم اثری از این فرد پیدا کنیم.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار