​حجی زاده گفت: گرچه در برخی از استان ها شاهد افزایش قیمت نان بودیم ولی قیمت نان در گلستان تغییر نکرده است.

​نرخ نان در گلستان تغییر نکرده است/ علت طولانی شدن صفوف نانوایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا حجی زاده به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هیچ جلسه ای رسمی تاکنون بابت بررسی قیمت نان برگزار نشده است.

 

مدیرعامل اتحادیه خبازان گلستان ادامه داد: افزایش قیمت نان در تهران و استان مازندران در هفته های گذشته اعلام شد و اطلاع رسانی اخبار مبنی بر افزایش قیمت نان باعث سردرگمی برخی از نانوایان استان شد.

 

حجی زاده بیان کرد: براساس پیگیری های انجام شده اتحادیه خبازان به زودی جلسه ای کارگروه آرد و نان برگزار می شود و نسب به نان تعیین قیمت تصمیم گیری می شود.

 

وی با بیان اینکه باید قیمت های جدید ارائه شود که به حق نانوا نیز اجحاف نشود، یادآور شد: باید قیمت نان در روز نخست فروردین همزمان با تعیین میزان تورم تغییر کند نه اینکه هر سه یا چهار سال شاهد افزایش قیمت نان باشیم.

 

این مقام مسئول به صف های طولانی نانوایی اشاره کرد و بیان کرد: صف های طولانی دلایل متفاوتی دارد و یکی از دلایل آن سیاست های کلان کشور و قیمت گذاری در سایر کالا است که در روند میزان مصرف نان تاثیرگذار بوده است.

 

حجی زاده تاکید کرد: آرد قوت غالب مردم است ولی وقتی قیمت یک کیسه آرد 35 هزار تومان به نانوا عرضه می شود و قیمت آن در بازار آزاد 100 هزار تومان است این مهم باعث عرضه خارج از شبکه می شود.

 

وی بیان کرد: از سویی دیگر دامدار سبوس را کیلویی پنج هزار تومان و  نان را کیلویی دو هزار و 500 تومان تهیه می کند و این مهم منجر به خارج شدن نان از مسیر مصارف انسانی می شود.

 

مدیرعامل اتحادیه خبازان گلستان یادآور شد: صنعت و معدن باید نظارت بیشتری به خروج خارج از عرضه نانوایی ها داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار