مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی به مناسبت عیدغدیر در استان پیش بینی شده است، گفت: تهیه و توزیع ۱۱۰ هزار وعده غذای گرم و توزیع بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش کمک‌ مومنانه در روزهای پیش‌ رو انجام می‌شود.

توزیع ۱۱۰ هزار وعده غذایی و بسته معیشتی در گلستان/ کاروان " آوای غدیر" در استان به راه افتاد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  گرگان اظهار داشت: شیوع کرونا در 17 ماه گذشته بسیاری از برنامه‌های مذهبی و مناسبتی را مانند سایر فعالیت‌ها تحت تأثیر قرار داده است و دیگر به شکل تجمعات باشکوه امکان برگزاری برنامه‌های مختلف وجود ندارد.

وی گفت: برای اعیاد قربان تا غدیر هم در استان برنامه‌های مختلفی پیش بینی و بخش زیادی از آن اجرایی شد، در روزهای منتهی به عید سعید غدیر نیز برنامه‌های مختلفی در سطح استان اجرا می‌شود که در همه آنها پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: در یکسال اخیر تلاش کردیم مراسمات و مناسبت‌های مختلف از عزاداری‌های محرم گرفته تا مراسمات شب قدر در ماه مبارک رمضان و سایر برنامه‌ها را به بستر فضای مجازی بیاوریم تا امکان برخورداری همه مردم از این برنامه‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعدد و متنوعی به مناسبت دهه امامت و ولایت در استان تدارک دیده شده است، گفت: یکی از کارها که با مشارکت خیران، هیئت‌های مذهبی و غیره پیش بینی شده طبخ و توزیع 110 هزار وعده غذای گرم در استان است که تا روز عید غدیر این کار انجام می‌شود.

گرزین افزود: تداوم رزمایش کمک‌های مومنانه نیز از سوی نهادهای حمایتی، خیران و هیئت‌های مذهبی پیش بینی شده تا در این روزهای مبارک، سفره نیازمندان هم به برکت امیرالمومنین (ع) رنگ و بوی دیگری بگیرد.

وی بیان داشت: توزیع جهیزیه به زوج‌های جوان و کم بضاعت هم از دیگر برنامه‌های ماست که با کمک سایر دستگاه‌ها از جمله سپاه انجام خواهد شد. همچنین قصد داریم جشن‌ غدیر را با توجه به شرایط کرونایی به محلات مختلف ببریم برای همین کاروان آوای غدیر با کمک سپاه استان در استان راه‌اندازی شده تا در محلات مختلف شهرها، سرودهای مذهبی اجرا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: تهیه محتوا با موضوع امامت و غدیر، برگزاری مسابقه طراحی و نقاشی، برگزاری شادمانه‌های اقوام و غیره از دیگر برنامه‌هایی است که در فضای مجازی برگزار می‌کنیم.

وی بیان داشت: با همکاری و هماهنگی با شهرداری گرگان در شب عید غدیر آسمان مرکز استان نورباران می‌شود. ضمن اینکه تا پایان این دهه برنامه محوری 10 شب 10 مسجد هم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار