رسیدن بیماران کرونایی بستری گلستان به مرز هزار و ۵۰۰ نفر، ورود نخستین قطار باری خط عریض به اینچه‌برون و خسارت ناشی از بارش تابستانه در کلاله از جمله رخدادهای خبری استان در هفته گذشته بود.

ادامه وضعیت فوق حاد کرونا در گلستان و مروری بر اخبار هفته قبل

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان با اشاره به استمرار افزایش تعداد بستری‌های استان گفت که در حال حاضر هزار و ۴۶۱ بیمار کرونایی در این استان بستری هستند.

عبدالرضا فاضل روز جمعه اظهار داشت: روزانه بیش از هزار بیمار کرونایی به صورت سرپایی ویزیت شده و با دریافت دارو و سرم، به منزل می روند تا دوران نقاهت را سپری کنند.

استاندار گلستان هم با اعلام هشدار در خصوص شیوع روز افزون ویروس کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان برای پذیرش بیماران جدید گفت که نقاهتگاه بیماران کرونایی در گرگان راه‌اندازی شد.

هادی حق‌شناس اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است سپاه و ارتش تجهیزات درمانی و پزشکی و تخت‌های بیمارستانی خود را به این نقاهتگاه منتقل کنند تا مشکلی در بخش سخت‌افزاری وجود نداشته باشد.

استاندار گلستان با تاکید بر این که شرایط استان عادی نیست گفت: در برخی از شهرستان‌های شرق گلستان ظرفیت بیمارستانی تکمیل شده و حتی از برخی شهرستان‌های دیگر اقدام به انتقال تخت‌های بیمارستانی شده است.

**

علی رسولیان معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر یک روزه به گلستان در نشست با تشکل‌های صنعتی استان بیان داشت: وجود خط آهن بین المللی ایران (اینچه برون)، ترکمنستان و قزاقستان و ارتباط آن با سایر کشورهای آسیای میانه، توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گلستان را دوچندان می‌کند.

**

مدیرکل شیلات گلستان گفت که امسال ۱۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه میگو از گونه وانامی در ۸۰ مزرعه مجتمع پرورش میگو شهرستان گمیشان واقع در غرب استان و در گستره هزار و ۲۳۶ هکتار ذخیره سازی شد.

سیدجواد قدس علوی اظهار داشت: در هر هکتار مزرعه پرورش میگو، یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۸۰ بچه میگو ذخیره سازی شده که پیش بینی می‌شود امسال در مجموع هزار و ۵۰۰ تن محصول تولید و روانه بازارهای داخلی و خارج از کشور شود.

**

بخشدار مرکزی گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت که بارش شدید و رگباری باران عصر روز چهارشنبه باعث آبگرفتگی چهار واحد مسکونی در روستای "چپرقویمه" این بخش و ٖنیز آبگرفتگی بخشی از جاده این شهرستان به داشلی برون شد.

**

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه شرق گلستان گفت که ۳۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای تکمیل عملیات ساخت مرکز جدید فنی و حرفه‌ای این شهرستان مرزی پیش بینی شد که در صورت تخصیص تا پایان امسال‌ به بهره‌برداری می‌رسد.

مصطفی بیصوت گفت که عملیات ساخت مرکز جدید آموزش فنی و حرفه‌ای مراوه‌تپه در زمینی به مساحت هشت هزار و ۴۰۰ مترمربع شامل بخش اداری، کارگاهی و خوابگاه شبانه‌روزی از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است.

**

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری گنبدکاووس از امضای قرارداد با ۶ والیبالیست مطرح بومی و سه بازیکن غیربومی برای همراهی این باشگاه در فصل آینده لیگ برتر کشور خبر داد و گفت که قرارداد رسمی این بازیکنان در هیات والیبال این شهرستان ثبت شد.

**

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای اجرای طرح‌های بهسازی بافت با ارزش در ۱۳ روستای تاریخی این استان اختصاص یافته است.

سیدمحمد حسینی اظهار داشت: اعتبارات تخصیصی امسال نسبت به سال قبل که تنها ۳۴ میلیارد ریال بود، حدود سه برابر افزایش یافته است.

وی یادآور شد: سال گذشته از محل اعتبارات تخصیصی، مرحله نخست بافت با ارزش روستاهای ساسنگ و قلعه قافه مینودشت، پاقلعه رامیان، شاهکوه سفلی گرگان و بنفش تپه بندرگز بهسازی شد.

**

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان) از ورود نخستین قطار باری خط عریض به صورت آزمایشی به ایستگاه اینچه برون خبر داد و گفت: ورود این قطار سرآغاز تسریع و تسهیل مبادلات ریلی با کشورهای آسیای میانه است که اشتغالزایی، آبادانی، توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی استان را به همراه خواهد داشت.

محسن اعتماد افزود: مبادلات ریلی در روزهای آینده از راه آهن اینچه برون انجام خواهد شد و یک قطار باری با ۲۰ هزار تن زغال سنگ و مواد معدنی از این خط ریلی وارد استان گلستان خواهد شد

**

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به کاهش شدید ذخایز آب سدهای استان تا پایان تیرماه، گفت: با توجه به کم شدن ورودی آب، آب ذخیره شده در سدهای استان به ۴۹.۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

سیدمحسن حسینی افزود: پایان تیرماه پارسال ۵۲ درصد ظرفیت سدهای گلستان ذخیره آب داشت که امسال به ۲۰ درصد کاهش یافته است ضمن اینکه سد تالاب آلاگل با ۲۸ میلیون مترمکعب آب بیشترین آب ذخیره شده را در استان دارد.

وی اظهار داشت: سدهای شهید دستغیب و شهید ایمری با ۴۰۰ هزار مترمکعب و سدهای شهید قربانی و کرند با ۳۰۰ هزار مترمکعب کمترین آب ذخیره شده در استان گلستان را دارند.

**

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت که از ابتدای سال جاری تاکنون‌ ۶ هزار و ۸۹۳ نفر در این استان با شرکت در کارگاه‌ها و کلاس‌های مهارت آموزی مراکز دولتی و خصوصی موفق به فراگیری مهارت شدند.

سیدعلیرضا حسینی‌طلب با اشاره به برگزاری آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا در گلستان اظهار داشت: باتوجه به ۱۹ گروه هدف آموزشی این اداره کل، شمار مهارت آموزان در این استان تا پایان سال جاری به بیش از ۲۰ هزار نفر افزایش می یابد.

**

حجت الاسلام‌ محمد مصدق معاون قوه قضاییه با حضور در گلستان در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری گلستان شرکت کرد .

در این مراسم با قدردانی از زحمات هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان، حیدر آسیابی به عنوان رییس جدید دادگستری استان معرفی شد.

هادی هاشمیان رییس سابق شعبه اول دادگاه تجدیدنظر و رییس کل دادگستری گلستان ۱۷ خرداد ۹۴ از سوی رئیس قوه قضائیه منصوب شده بود.

حیدر آسیابی که به عنوان رییس کل دادگستری گلستان معرفی شد از قضات دیوان عالی کشور است که تا پیش از این مامور به خدمت در دفتر ریاست قوه قضاییه بود.

**

بارش رگباری باران روزهای پایانی هفته در شرق گلستان علاوه بر آسیب رساندن به ده ها منزل مسکونی موجب طغیان رودخانه ها در این منطقه از استان شد .

آبگرفتگی و خسارت به تاسیسات مسکونی ، راه ها، اراضی زراعی  از جمله تبعات ناشی از بارش شدید باران در کلاله و گنبد کاووس بود

مطابق اعلام هواشناسی گلستان،  بیشترین میزان بارش با ۱۹۵ میلی‌متر در ارتفاعات فارسیان فرنگ گالیکش و ۹۷ میلی‌متر در توسکاچال مینودشت ثبت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار