جان باختن شکارچی متخلف در درگیری با محیط بانان پارک ملی گلستان, آغاز برداشت میگو ، واکسینه کردن ۸۵ درصد معلمان، خلع ید ۱۷.۵ هکتار اراضی ملی توسط ناجا و بازگشت بیش از۱۲ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال انواع ارز نیمایی به خزانه بیت المال از جمله رخدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

آغاز فصل برداشت میگو و رخدادهای دیگر گلستان در هفته قبل

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان از رفع تصرف و خلع ید ۱۷۶ هزار مترمربع از اراضی ملی این استان از دست متصرفان در سال جاری خبر داد.

سرهنگ  عباسعلی پهلوانی‌نسب گفت : با اشراف اطلاعاتی پلیس،  مقدار اراضی ملی یادشده خلع ید و در این ارتباط ۱۲ نفر دستگیر شدند.

بگفته وی برابر اعلام نظر کارشناسان، ارزش زمین‌های آزاد شده بیش از ۹۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

**

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با اشاره به تزریق ۸۹۴ هزار و ۵۱۶ دُز واکسن کرونا در این استان گفت که تاکنون ‌۴۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال گلستان در برابر این ویروس واکسینه شدند.

علی باقری اظهار داشت:‌ در ۱۳۴ مرکز واکسیناسیون گلستان ۵۹۹ هزار و ۴۵ نفر دز اول واکسن و ۲۹۵ هزار و ۴۷۱ نفر از این تعداد دز دوم را تزریق کردند.

بگفته وی جامعه هدف واکسیناسیون کرونا در گلستان حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر است.

**

معاون اجرایی و نظارت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت که این اداره کل با مشارکت نیکوکاران ۱۴ پروژه آموزشی آماده بهره‌برداری را با مجموع ۱۱۵ کلاس درس تا مهرماه امسال و بازگشایی مدارس، تحویل آموزش و پرورش خواهد داد.

وحید فراهی اظهار داشت: برای ساخت این تعداد مدرسه و کلاس درس در مجموع هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۳۰ درصد آنرا نیکوکاران و بقیه از منابع ملی و استانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهز مدارس گلستان تامین شده است.

**

مدیرکل شیلات گلستان گفت : با آغاز فصل برداشت میگو پیش بینی می شود هزار و ۵۰۰ تن این گونه آبزی در مزارع استان برداشت شود.

 سید جواد قدس علوی افزود:  در سال جاری هزار و ۲۳۶ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگو شهرستان گمیشان به گونه این آبزی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به میزان تراکم مزارع کشت میگو در گلستان افزود: امسال در ۸۰ مزرعه، بچه میگو با میانگین تراکم ۱۱۱ هزار و ۲۳۸ قطعه در هکتار ذخیره سازی شد

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ۲۷۷ واحد تولیدی نیمه فعال موجود استان با هدف استفاده از این ظرفیت سرمایه گذاری شده برای رونق تولید نیازمند حمایت هستند.

حسین طلوعیان ظرفیت ایجاد اشتغال این تعداد واحدهای نیمه فعال استان را چهار هزار و ۵۲۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: نبود تامین نقدینگی و سرمایه در گردش موردنیاز فرسودگی ماشین آلات و نیاز به بازسازی و نوسازی، بدهی های معوق بانکی، مشکلات بازاریابی و فروش محصول، نبود تامین وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات بانکی، نبود تامین مواد اولیه، نوسان شدید قیمت مواد اولیه و نوساز نرخ ارز از مهم‌ترین موانع این واحدهای نیمه تعطیل است.

**

جمعی از روحانیون شیعه و سنی به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس مسافت سه کیلومتری بین ساحل بندرترکمن تا جزیره آشوراده را شنا کردند.

در این برنامه ۶ نفر از روحانیون شیعه و سنی از استان‌های قم ، گلستان  و کردستان مسافت بین تنها جزیره ایرانی دریای خزر و بندرترکمن را با تجهیزات کامل شنا کردند.

**

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: افزایش دما، کاهش بارش‌ها و رواناب‌ها و مصرف بالا سبب شده در فاصله ۱۰ روز به پایان سال آبی جاری حجم آب موجود در کل ۱۴ سد مخزنی استان ۳۸ میلیون متر مکعب معادل ۱۶ درصد از ظرفیت این سدها باشد.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی پاسگاه فجر گنبدکاووس محل نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک دامداری شناسایی شد.

سردار محمدسعید فاضل‌دادگر افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از محل مورد نظر موفق به کشف ۱۴ دستگاه ماینر به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال شدند و یک متهم را نیز در این ارتباط دستگیر کردند.

**

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: تاکنون ۸۵ درصد معلمان استان علیه کرونا واکسینه شدند.

رضا طبرسا افزود: واکسیناسیون فرهنگیان گلستان در ۱۷ مرکز تجمیعی و غیر تجمیعی در حال انجام است و تاکنون بیش از ۲۲ هزار معلم و کادر اداری آموزش و پرورش استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی اظهارداشت:‌ گلستان هشتمین استان کشور از نظر انجام واکسیناسیون فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش است.

**

رییس پارک ملی گلستان با اشاره به وقوع درگیری مسلحانه چند شکارچی غیرمجاز با محیط‌بانان این ذخیرگاه زیست‌کره در شرق استان گفت که یکی از شکارچیان متخلف بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

مهدی تیموری ادامه داد : اقدامات قانونی محیط بانان برای دستگیری این افراد منجر به درگیری مسلحانه محیط بانان با شکارچیان شد که یکی از شکارچیان بر اثر برخورد گلوله و شدت خون ریزی جان خود را از دست داد. 

**

سردار ملک شاهکویی فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: ۸۷۲ نیروی این نهاد در قالب پزشک، پرستار، دانشجویان پزشکی وظیفه و سرباز برای واکسیناسیون کرونا در قالب مرحله دوم اجرای طرح شهید سردار سلیمانی با دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری می‌کنند.

**

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان از فعال شدن ۳۵۰ پویش شور عاطفه ها با هدف جمع آوری کمکهای خیران برای دانش آموزان نیازمند این استان خبر داد.

عیسی بابایی گفت: امسال سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد بیش از ۶ هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال به طرح های مشاغل خانگی، ارایه تسهیلات کار انگیزی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال به سالمندان، اشتغالزایی برای ۷۰۰ مددجو از طریق موسسات کاریابی و حمایت سرمایه گذاران را از دیگر طرح های اشتغالزایی کمیته امداد گلستان در سال جاری عنوان کرد.

**

مدیرکل تعزیرات اسلامی گلستان گفت: با بررسی شکایت بانک از مدیران یک شرکت تجاری در دادگاه تجدید نظر این نهاد بیش از۱۲ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال انواع ارز نیمایی به خزانه بیت المال بازگشت.

حسین نجف زاده اظهارداشت: قاضی شعبه اول تجدید نظر مدیران این شرکت متخلف بازرگانی را به اعاده عین ارز دریافتی به مبلغ ۳۹ میلیون یورو و ۶ میلیون  و ۴۰۰ هزار درهم(معادل ریالی یادشده) در حق بانک محکوم کرد.

**

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: هفت بازارچه صنایع دستی با بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در استان در حال ساخت است که ۲ بازارچه در علی‌آبادکتول و مینودشت به‌زودی به بهره برداری می‌رسد.

احمد تجری اظهارداشت: ۱۲ فروشگاه مجازی صنایع دستی در گلستان فعال است و بیش از ۷۰ هنرمند صنایع دستی در استان تولیدات خود را در شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌کنند.

گلستان بیش از ۳۰ هزار هنرمند دارای پروانه فعالیت در بخش صنایع دستی دارد.

**

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال جاری ۲۰ تعاونی براساس گزارش سامانه جامع هوشمند بخش تعاون کشور در این استان به ثبت رسیده است.

سعید مازندرانی تعداد اعضای این تعاونی‌ها را ۲۴۷ نفر اعلام کرد و افزود : با بهره برداری این تعاونی ها، ۳۳۷ نفر مشغول به کار شدند.

وی بیان داشت: میزان سرمایه اولیه تعاونی‌های ثبت شده در این مدت یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار