استاندار گلستان اظهار کرد: سیر شیوع ویروس کرونا در استان و کشور نزولی است اما بطور جدی باید پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک در دستگاه های اجرایی و اصناف رعایت بشود.

سیر شیوع کرونا در گلستان نزولی اما زدن ماسک و رعایت پروتکل ها واجب است
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر حق شناس امروز شنبه 27 شهریور در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ضمن تقدیر از تلاش های کادر درمان تصریح کرد: تلاش داریم پرواز گرگان به نجف را برای زائرین گلستانی اربعین فراهم آوریم که این زوّار باید دو دُز واکسن را دریافت کرده باشند و تست pcr آنان ۷۲ ساعت قبل سفر منفی باشد.
وی افزود: کلاس های با ظرفیت کمتر از ۱۵ دانش آموز در روستاهای استان از ابتدای مهر بصورت حضوری بازگشایی خواهند شد.
استاندار گلستان یادآور شد: میانگین ورود واکسن به گلستان بیش از متوسط کشوری و خوشبختانه روند واکسیناسیون در گلستان بخوبی در حال انجام است.
دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی تنها دریافت کننده ۲ دُز واکسن همراه تست pcr منفی ۷۲ ساعت قبل آنان امکان حضور و زیارت در مشهد را خواهند داشت.
وی ادامه داد : ۱۷ شهرستان در  کشور به شرایط آبی رسیده اند و امیدواریم در هفته آتی شهرستان های گلستان نیز به وضعیت آبی برسند .
استاندار گلستان ادامه داد: در حال حاضر ۴۶۵ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۱ در icu بستری هستند و ۴۸ بیمار نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از هم استانی های عزیزمان فوت شدند.
دکتر حق شناس تاکید کرد: تا کنون در استان ۹۰ درصد معلمان دُز اول را دریافت کرده اند و ۶۵ درصد آنان هر دو دُز را دریافت کردند.
وی گفت: استان در شرایط زرد قرار دارد بطوریکه ۳ شهرستان گرگان, علی آباد و گالیکش در وضعیت نارنجی و باقی ۱۱شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند .
استاندار اظهار کرد: تاکنون ۹۰۰۴۰۵  دُز واکسن در استان تزریق شده که ۶۰۲۱۱۱ دُز اول و ۲۹۸۲۹۴ نفر هر دو دُز را دریافت کرده اند.
لامز به ذکر است در این جلسه دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از آخرین روند شیوع کرونا در استان ارائه کرد و پیرامون آن گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار