مدیرکل حج و زیارت استان گلستان گفت: از ۳۰ هزار نفری که امسال به عنوان زائر می‌توانند در پیاده‌روی اربعین حضور داشته باشند، ۳۸۴ نفر از استان گلستان خواهند بود.

اعزام ۳۸۴ گلستانی به پیاده‌روی اربعین/ ۶ موکب در نجف و کربلا برپا می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدعلی میرقاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: به علت شرایط کرونایی، امسال اعزام به پیاده‌روی اربعین به کشور عراق بسیار محدود است و در 60 هزار نفر سهمیه به کشورمان داده شده که 30 هزار نفر به عنوان زائر و 30 هزار نفر دیگر در قالب موکب‌ها اعزام می‌شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اصلی امر زیارت و تجربه‌ای که در قالب سامانه سماح برای ثبت نام زائران دارد، ثبت نام زائران اربعین هم به این سازمان سپرده شده است. متقاضیان برای حضور در پیاده روی اربعین در این سامانه وارد شدند و پیش ثبت نام کردند.

مدیرکل حج و زیارت استان با بیان اینکه برای 30 هزار نفر نخستی که در سامانه ثبت نام کرده بودند، پیامک ارسال شده است، درباره سهمیه استان گلستان برای اعزام زائران اربعین عنوان کرد: به تناسب زائرانی که در سال 98 به زیارت اربعین زیارت رفته بودند و همچنین تعداد کسانی که در سامانه سماح پیش ثبت نام کردند، 384 سهمیه زائر برای استان گلستان در نظر گرفته شد.

وی در خصوص اعزام موکب‌‌های اربعین هم گفت: 6 موکب از استان گلستان هم در شهرهای نجف و کربلا برپا خواهد شد که 190 نفر هم در قالب مواکب اعزام می‌شوند.

میرقاسم‌پور افزود: این اعزام ها صرفا هوایی است و مردم توجه داشته باشند که مرزهای زمینی بسته است و به شایعاتی که بعضا در فضای مجازی مطرح می‌شود، اعتماد نکنند.

وی گفت: سامانه سماح متصل به ثبت احوال، وزارت بهداشت و اداره گذرنامه است و اگر زائری دو دز واکسن کرونا را نزده باشد، برایش ویزا صادر نمی‌شود. ضمن اینکه 72 ساعت قبل از پرواز  نیز باید تست پی سی آر افراد منفی باشد.

مدیرکل حج و زیارت استان گفت: تقریبا برای 90 درصد کسانی که ثبت نام کردند ویزا گرفتیم و این افراد می‌توانند بعد از دریافت ویزا برای دریافت بلیط اقدام کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار